PR & Communicatie | Wij zijn bladenmakers!

Wij zijn bladenmakers! Met onze passie voor print, creëren wij de mooiste branded en relatiemagazines. Natuurlijk ontwikkelen we ook online bladen en nieuwsbrieven, maar print is nog steeds zo ontzettend waardevol in het huidige digitale tijdperk. Een gedrukt of geprint magazine gaat langer mee en heeft een bewaarfunctie. En bovendien leest, voelt en ruikt een papieren blad toch gewoon lekkerder?

Waarom een magazine?
Met een branded magazine kun je verbinding creëren tussen je doelgroep en je organisatie. Het kan voor verschillende doeleinden ingezet worden. Een intern magazine voor meer saamhorigheid onder je medewerkers, een magazine voor klantenbinding of juist voor het genereren van nieuwe leads. Het laat zien dat je een autoriteit bent en kennis hebt van je vak. Tegelijkertijd kun je de nieuwste producten of diensten uitlichten. We maken bijvoorbeeld twee keer per jaar een magazine voor de leden van het BIG (buisleidingen industrie) om ze te informeren over de ontwikkelingen in de branche. Terwijl we voor Jaga jaarlijks een magazine maken voor haar klanten en belangrijke vakmedia met daarin relevante onderwerpen en productnieuws.

Op de koffietafel
Een ander voordeel van een magazine is dat het een bewaarfunctie heeft. Het is iets tastbaars dat je eenvoudig aan anderen laat zien of mee kunt nemen. Met de juiste look & feel, zoals een mooie cover of bijzondere papiersoort, belandt het op een bureau of (koffie)tafel. Dat draagt weer bij aan je naamsbekendheid.

Aanpak
Bij het maken van een magazine komt veel kijken. Bij TALK ABOUT helpen we je graag van A tot Z. Van het concept en de tekstproductie tot de fotografie en de vormgeving. Wij kunnen alles voor je uit handen nemen, maar ook een bepaald onderdeel verzorgen. Een communicatiemiddel is pas echt effectief als het voor het juiste doeleinde wordt ingezet. Daarom zullen we altijd doorvragen naar wat je met het magazine wilt bereiken, wat je wilt vertellen, wat je doel is en wie je doelgroepen zijn. We stellen een plan op met daarin niet alleen het doel en de doelgroep, maar ook de tone of voice, de opzet, urenindicatie, planning, bijkomende kosten, thema’s en eventueel rubrieken. Daarnaast moet er goed nagedacht worden over de vormgeving, hoe de cover eruit komt te zien, maar ook de kleurstelling en lettertypes.

Redactieschema
Een belangrijk onderdeel van de voorbereiding is het redactieschema. In een redactieschema geef je kort per pagina aan waar het over gaat en laat je zien wat voor beeld(en) erbij hoort. Zo kun je het magazine gaan indelen en een bepaalde sfeer neerzetten. Ook kun je rubrieken kwijt. Staat alles op papier? Dan is het tijd om te gaan beginnen met de tekstproductie, fotografie en daarna de vormgeving.

Content creatie
Een magazine past mooi in je communicatiemix. Het is een belangrijk middel dat ingezet kan worden om de juiste doelgroep te bereiken. Een bijkomend voordeel is dat je veel content moet creëren. Die content kun je hergebruiken op je website of op social media. Zo blijf je het onderwerp onder de aandacht brengen en blijf je zichtbaar voor je publiek. Ook voor beurzen is een magazine een mooi middel om aan bezoekers mee te geven. Heb je hulp nodig bij het ontwikkelen van een magazine of wil je weten of dit middel iets voor jou is? Neem dan contact met ons op.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp