Nieuws
Hoe zorg je ervoor dat een stad opvalt?
Check het vertrekpunt
Dat Hamburg niet op de bucketlist van reizigers mag ontbreken was bij ons natuurlijk bekend. Sinds een aantal jaren verzorgen wij verschillende PR-activiteiten voor Hamburg Marketing om Nederlanders kennis te laten maken met Hamburg en hen op de hoogte te houden van deze veelzijdige stad. Maar het aanbod van bestemmingen is enorm. Veel mensen die we vroegen welke stad als eerste in hen opkwam voor een mini break antwoordden Barcelona, Londen en Parijs. Werk aan de winkel dus. Belangrijk om eerst de uitgangpunten in kaart te brengen, ofwel wat is het vertrekpunt? Er is namelijk ontzettend veel mogelijk met PR. Bij TALK ABOUT kiezen we altijd voor een persoonlijke aanpak en doen we het samen met de klant of niet. Dus een bezoek aan de stad is een must. Tijdens een kennismakinggesprek vragen we honderd uit, zodat we onder meer weten wat het budget is, de focus en of doelgroepen en doelstellingen al bekend zijn. Alleen op deze manier kunnen we een goed plan van aanpak opstellen. Dit hoeft geen ellenlang document te zijn; vaak is een handzaam, praktisch document inclusief globale planning de perfecte start van de reis.
Bedenk een goede insteek
Als je goed hebt nagedacht over wie je wilt bereiken, is het belangrijk om per doelgroep de insteek te bepalen. Ga je bijvoorbeeld aan de slag met het ontwikkelen van een persbericht en content voor social media bedenk dan goed hoe ‘je je kop boven het maaiveld uitsteekt’. Zeker als in jouw stad geen wereldberoemde gebouwen staan of een duidelijke stadskarakter ontbreekt. Een goede insteek is een absolute must. Wat wil je bereiken? Wat past bij de actualiteit of huidige trend? Gelukkig is Hamburg zo divers dat we met veel plezier de goede insteek vinden. ‘As we speak’ gaan we ook een aantal PR-activiteiten verzorgen voor The Fontenay Hotel. Een prachtige parel aan het Alster Meer in Hamburg. Zeker weten dat dit een mooie insteek is voor onze PR-activiteiten.
Onderhoud het contact met media
Als je je PR-activiteiten hebt uitgezet, is het niet achterover hangen en wachten tot er iets gaat gebeuren. Of je nu een persevent hebt georganiseerd of een persbericht hebt verzonden; zorg dat je in contact blijft met je communicatiedoelgroepen. Doordat wij regelmatig contact hebben met onze mediarelaties weten we precies wat de voorkeur van benaderen is: bellen, mailen, appen of een LinkedIn-bericht… wij draaien onze hand hier niet voor om. Let wel, een goede relatie bouw je niet zomaar op en als deze is opgebouwd, is het belangrijk deze goed te onderhouden.
Hulp nodig? Give us a call!
Ga jij aan de slag met city PR maar heb je hier weinig ervaring in of heb je er simpelweg te weinig tijd voor: dan bestaat de kans dat de PR-activiteiten niet de gewenste uitwerkingen hebben. Give us a call voor een vrijblijvende kennismaking: 076 581 54 66. Door onze ervaring, kennis van het Nederlandse medialandschap etc. kunnen we je vast verder helpen!