Skip to content

Nieuws

The first Christmas lunch

28 juni 2022; zonnig; 26 graden. Nog 179 dagen tot kerst, maar toch klonk Mariah Carey gisteren tijdens een lunch in de Vondelkerk in Amsterdam. Bijzonder? Jazeker! Origineel? Zeker ook (al zeg ik het zelf). Vreemd? Nee, helemaal niet.

Wat was er aan de hand gisteren in de Vondelkerk? Er stonden kerstbomen met verlichting en een heleboel cadeaus eronder. Er waren drie lange tafels geheel in stijl gedekt voor een heerlijke kerstlunch waar stoofpeertjes, zalm en een heerlijk soepje op het menu stonden. Wij organiseerden voor een aantal van onze opdrachtgevers de allereerste kerstlunch van 2022 in Nederland.

Kerstartikelen
Veel van onze opdrachtgevers verkopen kerst gerelateerde artikelen, denk aan serviezen, sfeerproducten voor de gedekte tafel en cadeauartikelen. Die opdrachtgevers vragen ons hoe ze deze producten zo goed mogelijk, op de juiste tijd en bij de juiste doelgroep kunnen promoten. Kortom, ze willen zo effectief mogelijk de media bereiken. Maar hoe? En wanneer?

Origineel en uniek
Wij zijn een PR-bureau en weten uiteraard bij welke media we deze producten aan de man kunnen brengen. Elk merk heeft een eigen doelgroep en bereiken we via verschillende kanalen van LINDA. tot Wonen Landelijk Stijl of een influencer als foodbysann. Maar het is wél belangrijk om ook daadwerkelijk de aandacht van deze media te trekken, zodat zij gaan praten of schrijven over het merk of de producten. Soms lukt dat via een mailing, een belletje of een persbericht, maar vaak moet je er net iets extra’s voor doen. Het is essentieel om steeds iets unieks of origineels te bedenken. Persevents worden er heel veel georganiseerd in Amsterdam, dus hoe val je op en trek je de juiste personen naar je event, zodat je je verhaal kunt vertellen?

Zomers kerstfeest
Deze keer organiseerden we een kerstevent midden in de zomer. We verzamelden alle kerstproducten van een aantal van onze opdrachtgevers; Villeroy & Boch, Bredemeijer, Wesco, Leopold Vienna, Zilverstad, maar ook de stad Hamburg. We zochten een toplocatie; de Vondelkerk in Amsterdam, en huurden Mr. & Mrs Napkin in voor de styling en het eten. In één avond toverden we de lege kerk naast het Vondelpark om tot kerstparadijs. Drie tafels met een eigen stijl en sfeer (Angels, Funky, Funky en Wonderful Christmas). Bijpassende serviezen, bestek, glaswerk, kandelaars en vaasjes. En wat is kerst zonder kerstboom? Dus er waren ook meerdere kerstbomen, geheel in stijl met de drie verschillende stijlen én met veel passende cadeaus. Het was een plaatje.

Voor de lunch nodigden we de juiste media uit, journalisten, redacteuren en influencers; elk met hun eigen specifieke aandachtgebieden en stijl, maar aansluitend bij een of meer van onze opdrachtgevers. De goodiebags werden gevuld met fraaie cadeaus én natuurlijk met een presskit met alle belangrijke informatie en hoge resolutiebeelden van de gepresenteerde producten. De Spotify kerstlijst werd aangezet en ons kerstfeest kon beginnen.

Hartje zomer
En dat op één van de warmste dagen van het jaar. Maar dat is niet vreemd! Want als je wilt dat media aandacht besteden aan een kerstproduct, dan wil je dat ze dat eind november of begin december doen. Dán verschijnen tips voor kerstcadeaus in de bladen, dán verschijnen blogs met de lekkerste kerstmenu’s online. Om het publiek te inspireren. En daar wil je als merk dus genoemd of afgebeeld worden met je product. Door onze goede contacten zijn we op de hoogte van de mediaplanningen en weten we dat bladen, tv-programma’s en blogs nu al kerstspecials aan het ontwikkelen zijn. Hiervoor hebben ze producten nodig, voor fotoshoots, voor kerstmenu’s etc. Dus als we die media willen inspireren met de mooie kerstproducten van onze klanten, dan moeten we ze nu al triggeren. En dat deden we dus gisteren met de allereerste kerstlunch van 2022.

Trends
Tijdens de lunch vertelden wij over de nieuwste serviezen, dé kerstmarkten in Hamburg en over mooie geschenken voor onder de boom. De dames van Mr. & Mrs Napkin gaven tips over de trends van dit jaar. En natuurlijk trakteerden we de aanwezigen op heerlijke winterse gerechten en drankjes.  

De kerstlunch was een groot succes! De aanwezigen waren verrast en enthousiast. Er werden heel veel foto’s gemaakt en posts geplaatst (uiteraard; dat doen journalisten en influencers 😉) en de eerste aanvragen voor het lenen van producten voor een fotoshoot zijn inmiddels al binnen. Wij zijn erg blij en tevreden, maar belangrijker nog: onze opdrachtgevers ook!

Het laatste nieuws

8 tips bij het opstellen van een persbericht

12 april 2024

Het persbericht: we kunnen niet zonder… 

10 april 2024

‘Ik TikTok het wel even’

29 februari 2024

PR anno 2024

22 februari 2024

Light your fire met Firefly!

7 februari 2024

Het wordt een blooming spring!

1 februari 2024

SKIL kiest TALK ABOUT

19 januari 2024

PR-Workshop voor Probiblio

25 september 2023

Yellow paper afgerond

5 september 2023

Terugblik: Kerst-persevent 2023

5 juli 2023