Skip to content

Cases

Relatiegeschenken yesqar

Opdrachtgever

Yesqar is dé slimme autofinancier. Het is een initiatief van NIBC Bank en datatechnologiebedrijf QarQuest. Het bedrijf ondersteunt automotive-bedrijven met slimme financiële oplossingen. Met de unieke combinatie van financiële expertise, de kracht van data en de kennis van de automotive markt is het mogelijk om klanten beter, sneller en accurater te faciliteren. Hierdoor krijgen autobedrijven meer ruimte om te ondernemen en de transitie van de sector te faciliteren.

Resultaat

Yesqar heeft zich op een originele manier in de kijker weten te spelen bij potentiële klanten. Daarnaast heeft yesqar door verschillende reacties ook al gelijk contact met een aantal mensen uit de doelgroep.

Sinds 1 september is Nederland een nieuwe fintech startup rijker; yesqar. Yesqar biedt slimme en passende financiële oplossingen voor de automotivesector. Met een exclusieve focus op het financieren van autovoorraden en autolease-portefeuilles heeft yesqar de ambitie om in korte tijd een stevige plek op de Nederlandse markt te veroveren. TALK ABOUT ondersteunt hen hierbij met verschillende communicatie en PR-activiteiten. Om direct in contact te komen met zo’n 30 potentiële klanten wilde het bedrijf een ludiek en origineel geschenk geven.

Doelstelling

De belangrijkste doelstelling voor yesqar is om door middel van een geschenk op een verrassende manier onder de aandacht te komen bij potentiële klanten. Het gaat hierbij voornamelijk om CFO’s en eigenaren van autobedrijven. Zij moeten weten wat yesqar doet en kan betekenen voor hen.

Aanpak

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden voor een relatiegeschenk. Deze heeft TALK ABOUT verkleind door in een briefingsdocument de uitgangspunten te zetten. Belangrijk is bijvoorbeeld dat het geschenk de doelgroep aanspreekt, het doel kan bewerkstelligen, goed past bij de kernwaarden en de identiteit van het bedrijf. Yesqar is dé, nieuwe, slimme autofinancier van Nederland en heeft samen, slim en transparant hoog in het vaandel staan.

Vervolgens is intern een team geformeerd voor een brainstorm met het briefingsdocument als startpunt. Hieruit zijn vier ideeën geselecteerd die TALK ABOUT heeft gepresenteerd aan de klant. Uiteindelijk is er gekozen voor de award winning premium fles olijfolie van ‘Casa Astrid’.

De olie staat symbool voor de olie die in veel auto’s nog als brandstof wordt gebruikt. Ook staat het symbool voor de olie die langzaam weer kan gaan stromen bij de autodealers doordat de showrooms – op het moment van de ontvangst van het geschenk – gedeeltelijk open zijn na een lockdown. De strakke en stoere look & feel van de fles en verpakking paste daarnaast ook goed bij de doelgroep.

Om het verhaal van yesqar goed te kunnen vertellen en om een call to action te kunnen plaatsen heeft TALK ABOUT geadviseerd een kaart te ontwikkelen.

TALK ABOUT tekende voor het concept en kopij: “Samen een geoliede machine”. De slogan past bij de olijfolie, de autobranche en bij de identiteit van yesqar. Vanuit dit concept is de kaart ontworpen in de huisstijl van yesqar en is de tekst ontwikkeld.

TALK ABOUT heeft ook alle traffic/handling verzorgd, zoals het uitzoeken en bestellen van de olijfolie en het gereed maken en verzenden van de pakketten.

Beelden

Meer cases

CONTENT

9 april 2024

CAMPAGNE

8 april 2024

LIFESTYLE PR

5 maart 2024

CONTENT

31 augustus 2023

Onze klanten