Skip to content

Cases

Nieuwe website Van Loon

Opdrachtgever

Van Loon is een onafhankelijke financiële dienstverlener. Hoewel de naam al meer dan 85 jaar meegaat, heeft Van Loon een bruisend jong karakter. Vandaag de dag werken de adviseurs van Van Loon vanuit dertien toplocaties in Nederland met maar één doel: het beste financieel advies voor jou. Verzekeringen, hypotheken en pensioenen, dat is waar de adviseurs van Van Loon goed in zijn. Altijd met een frisse blik, eerlijk én persoonlijk.

Resultaat

Dankzij een goede samenwerking tussen alle betrokken partijen, waaronder Söderberg & Partners voor het bouwen van de website, Nine Creative Agency voor het design van de website en fotograaf Jacy Zijlmans voor het beeldmateriaal, is de nieuwe website van Van Loon sinds september 2023 live. Het is een moderne, frisse website met een eigen uniek design. De webteksten zijn kort, krachtig, persoonlijk én met een vleugje humor en sluiten hierdoor goed aan bij de identiteit van Van Loon.

Financieel advies moeilijk? Niet voor Van Loon. Van Loon is anders dan andere partijen die adviseren over hypotheken, verzekeringen en pensioenen. Van Loon staat bekend om een persoonlijke benadering en houdt van duidelijke taal. Dit wilde het bedrijf ook extern uitstralen, dus had Van Loon behoefte aan een nieuwe website.

Geen website met veel informatie en zakelijke lange teksten zoals vaak de standaard is voor financiële dienstverleners. De marketingmanager van Van Loon wilde een website met een frisse uitstraling en een lekkere sfeer die mensen triggert om een afspraak te maken. Informatie over financiële producten lichten de adviseurs van Van Loon liever persoonlijk toe in een adviesgesprek. Daarnaast is het werven van nieuwe collega’s voor Van Loon heel belangrijk, dus wordt de website ook een mooi middel om de identiteit van Van Loon duidelijk te maken.

Bovendien diende de website van Van Loon als basiswebsite voor andere financiële kantoren. Van Loon is namelijk onderdeel van Söderberg & Partners Nederland, een financieel adviesorganisatie met meerdere kantoren in Nederland. Söderberg & Partners bestaat uit een netwerk van partnerbedrijven, waaronder Van Loon. Iedere partner werkt onder haar eigen merk en management, maar heeft toegang tot de gezamenlijke tools en diensten van Söderberg & Partners. Binnen Söderberg & Partners Nederland heeft Van Loon een voortrekkersrol. De website is daarom ontwikkeld op basis van de wensen van Van Loon, maar dient ook als basiswebsite voor de andere partners van Söderberg & Partners Nederland.

Samen met Söderberg & Partners en Nine Creative Agency is de nieuwe website van Van Loon ontwikkeld. De collega’s van Söderberg & Partners waren verantwoordelijk voor het technische gedeelte en het bouwen van de website en Nine Creative Agency voor het design. Aan TALK ABOUT de vraag om het overkoepelende advies, de coördinatie en het ontwikkelen van de webteksten op te pakken.

Aanpak

We zijn gestart met een kick-off meeting met alle betrokken partijen om de wensen en behoeften van Van Loon in kaart te brengen. Gedurende het gehele traject heeft TALK ABOUT nauw met alle partners samengewerkt en hebben we meerdere meetings gehad om de voortgang te bespreken en de website tussentijds te evalueren.

Websitestructuur
Voordat we aan de webteksten konden beginnen, maakten we de websitestructuur. Een belangrijke eerste stap om een toegankelijke en overzichtelijke website te ontwikkelen. We stelden het hoofdmenu vast en kozen voor een zakelijke en particuliere versie van de website. Vervolgens hebben we de subpagina’s en alle deelonderwerpen bepaald. De volledige websitestructuur hebben we weergegeven in een boomstructuur. Dit overzicht diende als basis voor het bouwen van de website en het ontwikkelen van de webteksten.

Tone of voice
Om het verhaal en de meerwaarde van Van Loon helder te communiceren, bespraken we de tone of voice voor de webteksten. De manier van communiceren was essentieel voor Van Loon. Een consistente tone of voice zorgt namelijk niet alleen voor herkenbaarheid, maar is ook een manier om je te onderscheiden van concurrenten; voor Van Loon een belangrijk uitgangspunt voor de nieuwe website. We hebben er bewust voor gekozen om af te stappen van de zakelijke, informatieve teksten die we veel terugzien bij andere financiële dienstverleners. Korte, krachtige teksten met een vleugje humor paste beter bij Van Loon. De teksten moesten uiteraard wel duidelijk zijn, we gebruikten veel concrete voorbeelden en hebben geprobeerd vakjargon te vermijden. Als aanspreekvorm kozen we voor ‘je’ en ‘jij’ en om de afstand met de lezer klein te houden schreven we vanuit de ‘wij’. Zo benadrukten we het persoonlijke karakter van het bedrijf. Daarbij hebben we er altijd rekening mee gehouden dat er sprake is van zeer diverse doelgroepen, van starters tot 65-plussers en van particulier tot zakelijk.

Beeldmateriaal
Het design van de website is ontworpen door Nine Creative Agency. Het is een modern design met veel visuele elementen en aantrekkelijke kleuren passend bij de huisstijl van Van Loon. Om het persoonlijke karakter van Van Loon te versterken, adviseerden wij om op de website gebruik te maken van eigen beeldmateriaal, geen stockbeelden met figuranten, maar medewerkers van Van Loon. De foto’s zijn gemaakt door fotograaf Jacy Zijlmans en TALK ABOUT heeft de fotografie van A tot Z gecoördineerd. Zo hebben we de benodigde settings uitgeschreven, een briefing opgesteld voor de fotograaf én voor het personeel van Van Loon, maakten we de planning en bepaalden we de benodigde attributen.

 

Beelden

Meer cases

CONTENT

9 april 2024

CAMPAGNE

8 april 2024

LIFESTYLE PR

5 maart 2024

CONTENT

31 augustus 2023

Onze klanten