Skip to content

Cases

Influencercampagne Bredemeijer®

Opdrachtgever

Tea time! Bredemeijer® staat bekend om zijn uitgebreide collectie aan dubbelwandige theepotten en bijbehorende accessoires. Daarnaast heeft het merk een stijlvolle collectie keramieken (deels met mantel), gietijzeren en glazen theepotten. Wat alle potten met elkaar gemeen hebben, is dat ze praktisch in gebruik zijn, schenken zonder te druppelen en makkelijk te onderhouden zijn.

Resultaat

De theepotten van Bredemeijer® zijn bij een breed publiek onder de aandacht gebracht. Op Instagram hebben 12 lifestyle, food en interieur influencers authentieke content gedeeld. In totaal waren er 22 verschillende posts en stories met bijna 4000 likes en 1778 reacties en 5 verschillende reels met 88.378 weergaven. Daarnaast is na de samenwerking regelmatig te zien dat de theepotten nog steeds gebruikt worden door de influencers! We hebben dus te maken met echte ambassadeurs.

Het merk Bredemeijer® wilde in de winter van 2023 met een influencercampagne meer online zichtbaarheid creëren. Het merk had op dat moment geen budget meer voor betaalde samenwerkingen dus vroeg ons om een oplossing. Influencermarketing is ontzettend populair, waardoor betaalde samenwerkingen overheersen en de prijzen van influencers blijven stijgen. Dit maakt het zonder budget soms lastig om influencers in te zetten voor een actie, maar toch is het nog steeds mogelijk met de juiste aanpak!

Aanpak
We selecteerden 45 verschillende micro-influencers (met zo’n 5.000 tot 50.000 volgers) die vooral content op Instagram posten over lifestyle, food en interieur. Deze influencers ontvingen een uitnodiging met informatie over de potentiële samenwerking en de vraag of ze interesse hadden in een barterdeal (in ruil voor producten, content posten). Ze konden uit drie verschillende theepotten kiezen en aangeven of ze daarnaast een winactie wilden organiseren onder hun volgers. Wij coördineerden de actie en onderhielden de contacten met de influencers.

Uiteindelijk hebben 12 influencers, waaronder @brittwijnne en @lieks_home gereageerd. Zij ontvingen een theepot en hebben prachtige exposure gepost op hun kanalen verspreid over november, december en januari. De influencers deelden hierbij hun favoriete theemoment, maar waren verder vrij om de insteek van hun content verder zelf te bepalen. Hierdoor ontstond een mix van authentieke lifestyle, food en interieur content in de vorm van feed posts, stories en reels.  Gedurende de actiemaanden hebben wij de socials gemonitord, zodat we een effectieve rapportage voor onze opdrachtgever konden maken.

Elke influencer plaatste tenminste één story of feed post van haar favoriete theemoment, maar over het algemeen werd er méér geplaatst. Er waren bovendien vijf winacties. Om extra engagement te creëren werd ook hier gevraagd naar het favoriete theemoment van de volgers van de influencers. Het eindresultaat? Meer dan 20 prachtige plaatsingen met enthousiaste reacties, waarvan de beelden ook ingezet mochten worden op de social media kanalen van Bredemeijer® zelf! Met barterdeals en dus weinig kosten wisten we op deze manier veel originele content te bewerkstelligen voor onze opdrachtgever.

Beelden

Meer cases

CONTENT

9 april 2024

CAMPAGNE

8 april 2024

LIFESTYLE PR

5 maart 2024

CONTENT

31 augustus 2023

Onze klanten