Cases
#Rabbit share
Opdrachtgever
E-Brands+ is een agent die voornamelijk werkt voor (internationale) designmerken. Zo ook voor Qeeboo., een Italiaans merk van designer Stefano Giovannoni. Het merk is voor het eerst geïntroduceerd tijdens de Salone del Mobile 2016 in Milaan.
Resultaat
- Ruim 30 posts bij 7 verschillende relevante bloggers en Instagrammers.
- Ruim 3000 likes en 215 reacties.
- 5 unieke blogs
- 5 facebookposts door de influencers.
- Opgepakt door onder andere regionale dagbladen en Italië Magazine.
- Ook voor TALK ABOUT was er mooi resultaat; een eervolle vermelding in de categorie ‘interactief, digitaal & sociale media’ van de Communicatieprijs Brabant.
E-BRANDS+ wilde met de Rabbit Chair van Qeeboo Nederland gaan veroveren. The Rabbit Chair is een kunststof konijn dat geschikt is als zitmeubel, speelkameraad en decoratieobject in verschillende ruimtes. Er moest beleving gecreëerd worden bij de consument rondom dit product. Er was slechts een klein budget. Aan TALK ABOUT de taak om de consument via free publicity kennis te laten maken met de Rabbit Chair door middel van een social media campagne #rabbitshare en een perslobby bij de traditionele media ter ondersteuning. We kozen bewust voor een een kleinschalige social media-campagene via Instagram, omdat we zo de doelgroepen (moeders en interieurliefhebbers) heel effectief konden bereiken.
Aanpak
Met de social media campagne wilden we op een ongedwongen manier beleving creëren voor het merk Qeeboo. De Rabbit Chair hebben we neergezet als een must-have voor in het interieur van jonge gezinnen. Iets unieks waar iedereen zijn verhaal van kan maken. Emotie en beleving zijn belangrijk en daarom hebben wij een ‘logeerkonijn’ ingezet.
Doelstellingen
- Naamsbekendheid en beleving creëren bij doelgroep moeders en interieurliefhebbers.
- Het verhaal van Qeeboo geloofwaardig vertellen en interactie tussen publieksgroepen en merk bewerkstelligen.
- Benadrukken van het sociale karakter (sharing de Rabbit Chair) en daarmee een ‘wanna-join-gehalte’ creëren.
Wat hebben we precies allemaal gedaan voor deze campagne?
We stelden een PR-document met uitgangspunten en concept voor de campagne. Het ‘logeerkonijn’ (de Rabbit Chair) stuurden we naar een vooraf geselecteerde social influencer. Het konijn had een kaartje aan zijn oor met #rabbitshare en de vraag of hij mocht blijven logeren. De dag ervoor hebben we een mail gestuurd naar de influencer met de uitleg van de campagne. De social influencer hield ons op de hoogte door foto’s te plaatsen op Instagram met hashtag #rabbitshare. De influencer was vrij in het bepalen van wat ze met het konijn gingen doen. De social influencer mocht het ‘logeerkonijn’ na een week doorsturen naar een andere influencer, zodat de reis, als een soort kettingreactie, verder zou gaan. We waren verantwoordelijk voor het managen en monitoren van alle social media posts. Zo konden we zien waar het ‘logeerkonijn’ was en wat er gebeurde. We droegen zorg voor het doorposten, reageren, liken van de posts van de influencers.
Ter ondersteuning van de social media campagne heeft TALK ABOUT ook nog twee persberichten ontwikkeld. Deze berichten zijn door middel van een perslobby extra onder de aandacht gebracht.