Pasta Challenge

Als merk is het goed om online zichtbaar te zijn en belangrijke social influencers als fan te hebben. Om Villeroy & Boch op Instagram onder de aandacht te brengen bij iedereen die gek is op koken, bedachten we in 2016 de Pasta Passion Bloggerschallenge. Diverse bloggers met Instagramacccount werden uitgenodigd om de strijd met elkaar aan te gaan. Zij ontvingen twee spaghettiborden uit de nieuwe collectie Pasta Passion en werden gevraagd hun favoriete spaghettigerecht te bereiden, het resultaat te presenteren op de borden en hun beste foodpics te delen via Instagram. Een jury koos het lekkerste en best looking gerecht.

Doelstellingen

  • Vergroten naamsbekendheid Villeroy & Boch op Instagram.
  • Introductie nieuwe servies Pasta Passion

Aanpak

  • We ontwikkelden het wedstrijdconcept en bedachten het thema. We organiseerden het uitnodigingstraject, dit betekende, een selectie van social influencers op Instagram, ontwikkelen en verzenden uitnodiging, follow up).
  • Projectcoördinatie en planning inclusief contact social influencers, samenstellen jury (i.o.m. Villeroy & Boch), contact jury.
  • Aanjagen challenge op Instagram.
  • Traffic/handling winnaar.
Opdrachtgever

Met serviezen, glaswerk en bestek van Villeroy & Boch is de tafel altijd perfect gedekt! De divisie Tafelcultuur van Villeroy & Boch is in de loop van de jaren gegroeid van verkoper en producent van hoogwaardige keramiekproducten tot een werelwijd gerenomeerd Europees lifestyle-merk. 

Resultaat

Diverse social influencers hebben zich ingeschreven voor de contest. Waardoor er veel (re)posts zijn geplaatst op Instagram met de door ons aangegeven #pastapassion #inspiredbyvb #villeroyboch.

Bekijk onze projecten

#Rabbit share

PR | Social Influencer

Hamburg Cruise Days 2017

PR | Destination PR