Skip to content

Cases

Inspiratie magazine

Opdrachtgever

De Bredemeijer Group is een van oorsprong Nederlandse onderneming met drie merken in de portfolio: Bredemeijer, Leopold Vienna en Zilverstad. Bredemeijer is marktleider op het gebied van hoogwaardige dubbelwandige theepotten. Zilverstad staat bekend om de verzilverde interieur items en Leopold Vienna heeft accessoires op het gebied van koffie, thee, wijn en bar.

 

Resultaat

  • Het inspiratiemagazine was op tijd klaar
  • Het magazine is zeer goed ontvangen intern bij de Bredemeijer Group, maar ook nog bij klanten in Nederland, Duitsland en Engeland

De Bredemeijer Group wil een marketing/sales magazine realiseren voor retailers om de collecties van de drie merken Bredemeijer, Leopold Vienna en Zilverstad op een eigentijdse en heldere manier aan retailers te presenteren. TALK ABOUT werd gevraagd de volledige coördinatie, tekstproductie en vormgeving van het magazine op ons te nemen incl. de uitvoering van de fotoshoot. Voorwaarde was dat het magazine binnen 1,5 maand gereed was.

Doelstellingen

  • Creëren van meer eenheid in uitingen van drie merken van de Bredemeijer Group.
  • Retailers door magazine laten zien hoe de merken elkaar kunnen versterken.
  • Inspirerende teksten schrijven voor in het magazine.
  • Sfeer- en inspiratiebeelden creëren en verwerken .
  • Het magazine opleveren binnen een beperkt tijdsbestek (1,5 maand).
  • Duitse en Engelse versie.

Aanpak

Gezien de tijdsdruk hebben we een hele strakke planning ontwikkeld zodat de deadline gehaald kon worden. Als eerste hebben we een concept ontwikkeld met daarin 3 hoofdthema’s voor het magazine. Daarna hebben we een fotoshoot geinitieerd. De foto’s zouden dienen als basisbeeld voor de hoofdthema’s. Op 1 dag hebben we een ervaren fotograaf en een stylist in drie heel verschillende themabeelden laten maken. We regelden de locatie (eentje waar veel meubels en interieuraccessoires aanwezig waren. We maakten een heldere briefing voor de fotograaf en de interieurstyliste en deden de begeleiding gedurende de shootdag. Daarnaast verzorgden we de tekstproductie voor de overige pagina’s in het blad over relevante thema’s zoals thee, wijn en interieurtrends. Gezien de strakke deadline is de vormgeving parallel gestart, zodat het grid gereed zou zijn wanneer de beelden en teksten akkoord waren bevonden. Dit bevorderde aanzienlijk de snelle ontwikkeling.

Beelden

Meer cases

CONTENT

9 april 2024

CAMPAGNE

8 april 2024

LIFESTYLE PR

5 maart 2024

CONTENT

31 augustus 2023

Onze klanten