Skip to content

Cases

Drink me Chai

Opdrachtgever

Drink Me Chai is een product van Foodkitchen. Foodkitchen is onder andere exclusief importeur van een aantal prachtige merken in Nederland, zoals Choc-o-lait, Cape Herb, Drink Me Chai en Rawbite. Daarnaast verkoopt Foodkitchen een breed assortiment BBQ producten onder het eigen merk Not Just BBQ, chocolade, koekjes, siropen en andere heerlijkheden, die er stuk voor stuk uitzien als een cadeautje!

Resultaat

  • Veel free publicity in diverse media, zoals:
  • Foodinista: shopping op website en post Facebook.
  • Foodness: post op Instagram.
  • Daily Cappuccino: reviewartikel op website en Facebook post.
  • Eef Kookt zo: winactie op blog en Facebook.
  • Margiet Winter Festival (voorheen Fair): artikel op website en aanwezig op beurs (nov. 2015) met speciaal ontworpen Drink Me Chai bus.

Drink Me Chai staat bekend als maker van de beste ‘instant Chai’ en is marktleider in Engeland. In Nederland is Foodkitchen de exclusieve importeur en distributeur van dit merk. Drink me Chai wil hier uiteindelijk de nummer 1 ‘instant Chai brand’ worden. TALK ABOUT ondersteunt Foodkitchen hierbij met een productintroductie van 3 maanden waarbij we de Nederlandse consument via diverse on- en offline mediacontacten laten kennis maken met Drink me Chai.

Doelstellingen

Introduceren van een relatief nieuwe drank in Nederland: Chai Latte.
De Nederlandse consument overtuigen de Chai Latte van ‘Drink Me Chai’de beste is om te drinken. Het is lekker en eenvoudig te bereiden.
De Nederlandse consument informeren dat Drink me Chai ‘gewoon’ bij de supermarkt te verkrijgen is.

Aanpak

We stelden een PR-document op waarin we heel helder de uitgangspunten beschreven, inclusief het campagne concept. Omdat er niet veel mooie sfeerbeelden voor handen waren, ontwikkelden we in overleg met de opdrachtgever passend beeldmateriaal voor diverse communicatie-uitingen. We stelden medialijsten op en benoemden on- en offline key-media. Daarna verzonden we het persbericht. Omdat het in dit geval belangrijk was dat invloedrijke personen het drankje ook zelf zouden proeven, organiseerden we een samplingstraject. We ontwierpen een stijlvolle ansichtkaart, selecteerden relevante media en regelden traffic en handling van de kaarten en samples. Uiteraard verzorgden we een goede follow up. Na dit alles startte onze reguliere perslobby.

Beelden

Meer cases

CONTENT

9 april 2024

CAMPAGNE

8 april 2024

LIFESTYLE PR

5 maart 2024

CONTENT

31 augustus 2023

Onze klanten