Cases
Whitewash productintroductie
Opdrachtgever
Dat lachen gezond is weten we allemaal maar al te goed. Maar dan wil je wel graag een stralende lach kunnen laten zien. WhiteWash ontwikkelt producten voor een witte én gezonde lach zoals tandenborstels, tandpasta, mondwater, flosdraad en whitening strips.
Resultaat
- De Instagram @whitewashnano heeft 47% meer volgers
- Samengewerkt met 7 influencers met een bereik van 74.300
- Totaal bereik van 86.120 volgers
- 3450 likes en 186 reacties
- 30 mensen geactiveerd om mee te doen met #wieschenkjijjemooisteglimlach
- 41 instagram-posts en 3 insta-stories
- 1 Whitewashnano post gesponsord; 106 likes, 5804 keer bekeken en 5765 mensen bereikt.
WhiteWash wilde een nieuwe collectie introduceren, de Nano Range. Vanwege de ‘Werelddag van de glimlach’ op 6 okotober leek het TALK ABOUT leuk om een haakje te maken omtrent deze dag. De Nano Range zorgt er tenslotte voor dat je een stralende glimlach krijgt. Daarom lanceerde wij de PR-actie: Wie schenk jij je mooiste glimlach? Iedereen kan meedoen via Instagram door een foto te plaatsen met #wieschenkjijjemooisteglimlach. De leukste posts winnen een pakket met de Nano Range producten van WhiteWash. Ook hebben we influencers benaderd hetzelfde te doen.
Doelstellingen
Snel veel exposure genereren bij een breed publiek (media + consumenten) mede door een passend haakje ‘Werelddag van de glimlach’.
Aanpak
Opstellen document PR-actie.
- Instagram account opstellen voor WhiteWash Nederland.
- Persflits ontwikkelen over de PR-actie voor de media.
- Social influencers benaderen om mee te doen aan de PR-actie.
- Zij krijgen een tandenborstel en tandpasta van WhiteWash en moeten een foto posten op hun Instagram. Zij vermelden hierbij aan wie ze hun mooiste glimlach schenken en gebruiken #wieschenkjijjemooisteglimlach.
- Zij roepen hun volgers op om hetzelfde te doen en mogen 3 pakketten verloten van WhiteWash.
- TALK ABOUT is verantwoordelijk voor het monitoren en managen van de social media posts.