Skip to content

Cases

The Art of Tea

Opdrachtgever

Bredemeijer is marktleider op het gebied van dubbelwandige theepotten en toebehoren en is wereldberoemd om zijn excellente kwaliteit. Het merk vormt samen met de merken Zilverstad en Leopold Vienna de Bredemeijer Group.

Resultaat

  • Aandacht in alle regionale kranten van Wegener en in Telegraaf IN-magazine,
  • Aandacht in veel relevante lifestyle- en damesbladen: 100% NL, ELLE Deco, KoffieTCacoa, Libelle, Viva, Ariadne@home, NL Bruist.
  • Aandacht in vakbladen als Gemengde Branche, Home & Living en Trend.
  • Ruim 15 online artikelen.

100 jaar Bredemeijer! – In 2014 bestond het merk Bredemeijer 100 jaar. Een jubileum dat uitgebreid gevierd werd Een theepot uit vroegere tijden werd in herproductie genomen, er vonden consumentenacties plaats etc. Het jubileum was een aangrijpingspunt om op een positieve manier te communiceren over Bredemeijer en de visie achter het merk. Een 100-jarig jubileum geeft een merk de mogelijkheid om zich als autoriteit te positioneren. We benadrukken bij alle communicatie-activiteiten dus zoveel mogelijk de autoriteit van het merk en de kwaliteit en de USP’s van de producten.

Aanpak

We schreven een verhaal over 100 jaar theeschenken en communiceerden dit zowel intern als extern. Daarbij ontwikkelden we een passend logo en voerde dit door op alle bestaande communicatiemiddelen. We zochten naar een geschikte ambassadeur voor het jubileum jaar en de keuze is gevallen op: Vivian Reijs. Vivian was aanwezig tijdens belangrijke momenten gedurende het jaar, zoals een vakbeurs en een bloggersevent. Daarnaast blogde Vivian een aantal keer op haar website over thee en de verschillende gezondheidsaspecten. Tot slot ontwierp Vivian een eigen theepot, die ook daadwerkelijk op de markt werd gebracht.

We organiseerden een campagne ‘Kunstzinnige theepotten’ met bekende Nederlanders. Vijf bekende kunstenaars/Nederlanders (Karin Bloemen, Marlies Dekkers, Henk Schiffmacher, Ans Markus en Vivian Reijs), bewerkten hun favoriete theepot en vertelden het idee hier achter. Deze theepotten zijn voordat ze verkocht werden op ‘tour’ gegaan naar diverse retailers zoals de Bijenkorf Amsterdam. Deze retailers hebben hier op hun beurt weer volop over gecommuniceerd. We hebben een boekje ontwikkeld met interviews met deze BN-ers en de door hen gecreëerde theepot. Dit boekje is o.a. via retailers, zoals de Bijenkorf verspreid.

De kunstzinnige theepotten werken uiteindelijk verkocht voor een goed doel: Simavi. Er is een website ontwikkeld, waarop de theepotten en de sms’s nummers te zien waren . Mensen konden tegen vergoeding via sms of via de website aangeven op welke theepot ze wilden bieden. Elk sms-je leverde geld op.

Deze hele campagne is ondersteund via diverse persuitingen, zoals persberichten en social media berichten.

Beelden

Meer cases

LIFESTYLE PR

5 maart 2024

CONTENT

31 augustus 2023

MEDIA-OFFENSIEF

12 juli 2023

Relatiemagazine

24 maart 2023

Onze klanten