Hamburg Cruise Days 2017

In twee maanden het grootste cruisefestival onder de aandacht brengen van het Nederlandse publiek. Bij maritieme liefhebbers en mensen die regelmatig op stedentrip gaan. Daar draaiden wij onze handen niet voor om, ondanks dat het kortdag was.

Aanpak

Ons PR-offensief begon met een activating persbericht waarom dit eersteklas maritieme event absoluut een bezoek waard was. We selecteerden keymedia: van de meest relevante social influencers (Instagrammers en bloggers), dagbladen tot magazines. Daarna volgde een intensieve perslobby om zoveel mogelijk exposure te krijgen. Voor een aantal relevante mediarelaties organiseerden we een persreis naar de Hamburg Cruise Days. We zorgden ook voor voldoende aandacht op social media. Om resultaten in beeld te brengen, verzorgden we zelf de mediamonitoring.

Opdrachtgever

De Hamburg Cruise Days is één van de belangrijkste evenementen voor de stad Hamburg. De enorme schepen die op majestueuze wijze  in  de stad voorbij varen, geeft het imago van de stad een enorme boost. De organisatoren hebben zich erop toegelegd om elke twee jaar een onvergetelijk maritiem evenement te organiseren. 

Doelstelling
  • Snel veel exposure genereren bij een breed publiek 
Resultaat
  • Meer dan 20 berichten op relevante on- en offline media

Bekijk onze projecten

Pasta Challenge

PR | Social Influencers

Inspiratie magazine

Communicatie | Marketing