Skip to content

Cases

Whitepaper ‘Kaas op het menu’

Opdrachtgever

St. Paul is producent van smeltkaasproducten en kaasoplossingen voor de B2B markt wereldwijd, met Europa als speerpunt. Dieter en Margo Kuijl, broer en zus uit een familie waar kaastradities hoog in het vaandel staan, richtte het bedrijf in 1985 op. De passie voor kaas gaat al meer dan negen generaties terug in deze ondernemersfamilie. Vandaag de dag garanderen de twee zonen, dochter en schoonzoon van Dieter dat de groei naar volgende generaties is gewaarborgd.

Resultaat

Samen met St. Paul ontwikkelde TALK ABOUT de tekst voor de whitepaper 'KAAS OP HET MENU' - voedingstrends en de impact op diverse kaastoepassingen. St. Paul verzorgde de vormgeving in-house. De inzet van dit middel resulteerde onder meer in:

  • Meer traffic naar de website van St. Paul door plaatsing whitepaper op socialmediakanalen.
  • Een extra contactmoment met relaties (klanten, leveranciers, prospects) door het mailen van de whitepaper.
  • Input/content voor andere middelen van St. Paul zoals de nieuwsbrief, website, salesgesprekken en campagne op social media.
  • Leads.

In de toekomst wordt de whitepaper ook naar de media verzonden wat zal resulteren in exposure in verschillende media.

Samen met opdrachtgevers en leveranciers ontwikkelt St. Paul al ruim 38 jaar unieke maatwerkproducten. Om verschillende doelgroepen te informeren over de laatste ontwikkelingen binnen de organisatie, start St. Paul medio 2023 een campagne. Hierbij kiest het bedrijf voor een 360 graden aanpak: het inzetten van verschillende middelen die elkaar versterken. Zo komt er een nieuwe corporate video en wordt er een sessie voor relaties in het development lab georganiseerd. Daarnaast wil het bedrijf een whitepaper ontwikkelen voor ontwikkelaars, inkopers en (food)marketeers in de branche om hun kennis en inzichten over de snel groeiende kaasmarkt te delen. Aan TALK ABOUT de vraag om advies te geven over de structuur en samen met St. Paul de content te ontwikkelen. 

Doelstellingen
Awareness creëren bij de doelgroep door een handzaam document te ontwikkelen dat hen faciliteert bij het ontwikkelen van nieuwe kaastoepassingen. Teneinde St. Paul in de ‘consideration phase’ van het (her)ontwikkelen van een kaasproduct- of oplossing mee te nemen. Daarnaast wil St. Paul in het algemeen dat de whitepaper bijdraagt om het bedrijf op de kaart te zetten als expert op het gebied van het ontwikkelen smeltkaasproducten en kaasoplossingen.

Aanpak
Om alle kennis die in de organisatie van St. Paul zit, te kunnen vatten en vertalen naar een aantrekkelijk en prettig leesbaardocument heeft TALK ABOUT eerst een diepte-interview gehouden. Hieraan namen collega’s deel uit verschillende disciplines van de organisatie. Van research & development, techniek tot sales.  Vervolgens konden we aan de slag met desk research dat voornamelijk bestond uit het lezen van verschillende onderzoeken. Beide stappen bevestigden de structuur die St. Paul voor de whitepaper voor ogen had. Eerst informeren over de ontwikkelingen in de voedingsmiddelenbranche, de gevolgen hiervan voor de kaasmarkt en tot slot de stappen benoemen die nodig  zijn bij de ontwikkeling van unieke nieuwe kaasproducten of nieuwe -toepassingen.

De laatste stap voor dit project was het schrijven van de whitepaper waarbij de inhoud nooit reclamisch mag zijn. Het gaat vooral om het probleem, de achtergronden en oplossingen te benoemen. Het gegeven dat St. Paul de oplossing kan bieden is ondergeschikt. Waarbij we natuurlijk wél zorgen voor goede verwijsinformatie zodat de lezer altijd naar St. Paul toe kan gaan. Benieuwd naar het eindresultaat? Klik hier.

Beelden

Meer cases

Lifestyle PR

28 augustus 2024

PERSEVENT

8 juli 2024

CONTENT

9 april 2024

Onze klanten