Skip to content

Cases

SKIL Persevent

Opdrachtgever

SKIL, dé uitvinder van de cirkelzaag, ontwikkelt en produceert elektrische klus- en tuingereedschappen en streeft voortdurend naar kwaliteit en innovatie. De focus ligt bij SKIL op de ontwikkeling van intelligent en intuïtief gereedschap dat betaalbaar en gemakkelijk te hanteren is, voor zowel professionals als doe-het-zelvers. Dit jaar wordt het honderdjarig bestaan van SKIL met trots gevierd. Wat begon met een visionair concept om het hakken van suikerriet makkelijker te maken, is uitgegroeid tot een wereldberoemd merk voor elektrisch klus- en tuingereedschap. Weinig merken kunnen bogen op zo’n rijke en duurzame geschiedenis, wat deze mijlpaal extra bijzonder maakt.

Resultaat

Mede dankzij het prachtige weer was het persevent een groot succes. Ruim twintig Nederlandse en Belgische klus- en tuinjournalisten én een groot aantal influencers maakten de (voor sommigen verre) reis naar Breda. Er werd aandachtig geluisterd naar de uitleg van SKIL-productmanagers en de tools werden enthousiast getest. Tijdens de lunch en borrel werden vanuit een foodtruck heerlijke hapjes en drankjes geserveerd.

De influencers lieten hun enthousiasme direct al zien via hun social mediakanalen door verslag te doen van de dag en inmiddels zijn er met de andere journalisten en redacteuren ook al goede gesprekken geweest en afspraken gemaakt over mogelijke publicaties.

Het merk SKIL, dé uitvinder van de cirkelzaag, bestaat 100 jaar en grijpt dit mooie moment aan om meer aandacht te genereren in de media. Wij mochten het merk hierbij ondersteunen en organiseerden onder andere een persevent.

In 1924 vond SKIL de eerste elektrische handcirkelzaag uit. Dit veranderde de doe-het-zelf-industrie voorgoed. Dit jaar (2024), wordt het honderdjarig bestaan van de cirkelzaag én het merk SKIL met trots gevierd. Wat in 1921 begon met een visionair concept om het hakken van suikerriet makkelijker en minder zwaar te maken, is uitgegroeid tot een wereldberoemd merk voor elektrisch gereedschap dat blijft streven naar innovatie en de hoogste kwaliteit. Slechts weinig merken kunnen bogen op zo’n rijke en duurzame historie. SKIL viert deze speciale mijlpaal dan ook op een bijzondere manier in 2024!

Een stukje SKIL-geschiedenis
Geïnspireerd door arbeiders in een suikerrietveld in Louisiana, ontwikkelde uitvinder Edmond Michel ’s werelds eerste elektrische handzaag. Samen met landbouwontwikkelaar Joseph W. Sullivan richtte hij in 1924 ‘The Michel Electric Handsaw Company’ op, waarmee ze tegen eind 1926 ruim 2.000 cirkelzagen hadden geproduceerd. In de jaren daarna introduceerde SKIL talloze innovaties en producten zoals de iconische ‘Model 77′ zaag, die al snel de standaard werd in de doe-het-zelf-industrie. Sinds 2017 is SKIL eigendom van Chervon (HK) Ltd: China’s voornaamste fabrikant van kwalitatieve elektrisch klus- en tuingereedschap. Met meer dan 130 miljoen verkochte producten blijft SKIL een wereldwijd vertrouwd merk, dat de standaard zet voor slim, betaalbaar en kwalitatief doe-het-zelf-gereedschap.

Goud waard
SKIL viert het jubileum trots, met onder andere nieuwe limited edition producten, zoals een gouden cirkelzaag, een hele nieuwe collectie handgereedschap voor de doe-het-zelver én innovatieve tuingereedschappen. Daarnaast is er een wedstrijd waarbij consumenten een reis kunnen winnen naar Chicago (Illinois, VS), waar het hoofdkantoor van SKIL is gevestigd. Ook was SKIL dit jaar op verschillende beurzen aanwezig en vierde op de Eisenwarenmesse in Keulen een groot feest met relaties.

Persevent
Voor de Nederlandse en Belgische pers organiseerden wij een groot persevent in het nieuwe kantoorpand in Breda. We ontvingen klus- en tuinpers in twee rondes. Op het programma stond o.a. een interactieve demonstratie van de nieuwe DHZ-collectie én de tuingereedschappen. Ook mochten bezoekers een kijkje nemen in het SKIL’s Lab, waar zij uitgebreid uitleg kregen over de techniek achter de gereedschappen. Door opengewerkte tools te presenteren, konden ze letterlijk ín de apparaten kijken om te zien hoe de tools werken en wat ze zo uniek maakt. Tijdens de presentatie kregen aanwezigen ook nog een scoop: een prototype van een product wat volgend jaar op de markt komt. Tot slot vertelde de marketingmanager van InterGamma over verschillende campagnes van GAMMA en Karwei waarin SKIL-gereedschap een hoofdrol speelt.

Benieuwd? Klik hier voor een sfeerimpressie van de dag!

Beelden

Meer cases

Lifestyle PR

28 augustus 2024

PERSEVENT

8 juli 2024

CONTENT

9 april 2024

Onze klanten