Skip to content

Cases

Relatiemagazine St. Paul

Opdrachtgever

Kaasproducent St. Paul is al ruim 35 jaar toonaangevend op het gebied van hoogwaardige en functionele kaasoplossingen voor de B2B markt. Het bedrijf is een echt familiebedrijf waar traditie en meesterschap hoog in het vaandel staan.

Resultaat

Het resultaat is een informerend relatiemagazine dat naar collega’s en (inter)nationale klanten is verzonden, op de website van St. Paul staat en waarvan de content voor verschillende andere middelen wordt ingezet. Naast dat de salesafdeling veel positieve reacties heeft ontvangen, is het magazine ook een goed middel dat hen ondersteunt als zij in gesprek zijn met potentiële klanten. Het format ‘SAY READ CHEESE’ is zo ontwikkeld dat St. Paul meerdere edities kan ontwikkelen. Daarmee heeft het bedrijf een middel om hun relaties te kunnen blijven informeren over de laatste ontwikkelingen op een persoonlijke manier die bij hen past.

St. Paul is een van de grootste productiebedrijven in Europa van verschillende soorten kaas zoals smeltkaas, cheddar en vegan kaas. Het familiebedrijf dat zich richt op de B2B-markt, heeft de grootste afzetmarkten in Nederland, België en Duitsland. Daarnaast richt het zich ook steeds meer op Zuid-Europa en doet het bedrijf ook zaken met Australië. De passie voor kaas gaat al meer dan negen generaties terug en wordt nog steeds overgedragen. Het verhaal van St. Paul is zo inspirerend dat het hoog tijd werd om dit te vertellen en reuring te creëren!

SAY READ CHEESE!

Samen met St. Paul ontwikkelde TALK ABOUT een relatiemagazine met de toepasselijke titel ‘SAY READ CHEESE’. Een magazine is namelijk een prachtig communicatiemiddel om verschillende doelgroepen te informeren, inspireren en om binding te creëren. Én een mooi podium om het verhaal van St. Paul te vertellen, juíst ook door anderen zoals klanten en medewerkers. Als het magazine ‘op de mat valt’ is er gelijk een bijzonder, persoonlijk contactmoment. Medewerkers kunnen bijvoorbeeld hun eigen exemplaar vol trots laten zien aan het thuisfront en potentiële en huidige klanten leren een bedrijf, de mensen, producten en belangrijke cultuurwaarden beter kennen. Een magazine heeft ook een bewaarfunctie en kan er later bij gepakt worden of ergens op een koffietafel of op kantoor worden weggelegd, waardoor het bereik nog groter wordt.

Van A tot Z

TALK ABOUT heeft het gehele traject verzorgd en was verantwoordelijk voor het concept, tekstproductie, vormgeving, vertaling, drukwerk en projectcoördinatie. Van een interne brainstorm waarin creatieve ideeën werden bedacht voor redactie en vormgeving tot aan het ontwikkelen van een redactieschema, conceptvoorstellen en teksten. Vanwege het internationale klantenportfolio van St. Paul zijn er twee versies van het magazine gemaakt: een Nederlandse en Engelse.

Beelden

Meer cases

Lifestyle PR

28 augustus 2024

PERSEVENT

8 juli 2024

CONTENT

9 april 2024

Onze klanten