Skip to content

Cases

PR-offensief Humble in spotlights

Opdrachtgever

Het Nederlandse merk Humble ontwikkelt draadloze designlampen. In alle ontwerpen draait het om langdurig gebruik en moderne gemakken. Dimbaar in drie settings, draadloos opladen of groepsbediening met afstandsbediening; Humble maakt elke verlichtingservaring moeiteloos en persoonlijk voor consument én professionele omgevingen zoals de horeca.

Resultaat

Tot nu toe heeft Humble met maar liefst 68 berichten in de media gestaan (NL en BE). Van online platforms, dagbladen en vakmedia tot interieurmagazines en lifestylebladen. Een bijzonder resultaat omdat dit behaald is zonder inzet van betaalde samenwerkingen én in een zeer korte periode van slechts zes maanden.

Om een idee te geven wat het resultaat inhoudt zou je de berichten kunnen vergelijken met hun advertentiewaarde - ook wel advertising value equivalence (AVE) genoemd. Die komt op € 538.000!!! Zie ook onderstaande grafiek, die verkregen is uit Mediaweb. De PR-software van Media Info Groep die inzicht geeft in de exposure van een merk in de media.

Een paar concrete voorbeelden van de exposure (kijk ook naar de beelden onderaan dit artikel):

  • One en Two in verschillende edities van AD
  • One, Two en Bee in vtwonen (barter: alleen producten geleverd)
  • One in LINDA.LOVES
  • Two in Jan Living
  • Two in Holland Herald
  • One in Talkies Man
  • Two in ELLE Decoration
  • Firefly in [inst] Allicht (vakmedium)
  • Bug in Residence
  • One in Luxury Gardens (vakmedium)
  • Firefly op www.wonenwonen.nl
  • Firefly op www.horecatrends.com

Humble wilde in 2024 met PR voornamelijk meer zichtbaarheid creëren bij de consument in Nederland en België. Na de opstartjaren werd het tijd om het verhaal in de spotlights te zetten en de naamsbekendheid te vergroten! Belangrijk uitgangspunt hierbij was dat de focus van onze werkzaamheden op earned media (free publicity) kwam te liggen. Voor de continuïteit van onze PR-werkzaamheden en het werken met verschillende disciplines (strategie, contentcreatie etc.) gingen we van start met een retainer fee.

Let’s getting started
Eind 2023 organiseerden we een kick-off waarbij naast Humble, het onlinemarketingbureau en de designers van APE aanwezig waren. Dit was het startschot van ons PR-offensief en de perfecte manier om over de kansen van PR te vertellen en het verhaal (brand story) van Humble helder te krijgen. Heel belangrijk voor de herkenbaarheid van een merk bij verschillende doelgroepen! Vervolgens ontwikkelde TALK ABOUT een PR-strategie inclusief brand story. Met een crossmediale aanpak – het inzetten van verschllende middelen die elkaar versterken – gingen verschillende producten onder de aandacht gebracht worden bij de doelgroepen. In de bijbehorende PR-kalender werd in een oogoplsag duidelijk , welk middel, wanneer werd ontwikkeld en ingezet.

PR-offensief
Het PR-offensief bestond uit het ontwikkelen en verzenden van verschillende persberichten, persflitsen (kort bericht waarbij focus op beeld ligt) en themamailingen (bericht waarin producten van verschillende merken staan omtrent één bepaald thema). De inzet van deze mix is een goede manier om snel op het vizier te komen én blijven van verschillende media. Naast goede berichten met pakkende koppen zijn medialijsten een belangrijk onderdeel van een succesvol PR-offensief. Door onze jarenlange ervaring en het continu in contact zijn met journalisten, stylisten en influencers, kennen we het Nederlandse en Belgische medialandschap als geen ander. Zo ontwikkelden we voor Humble met onze PR-software tool verschillende consumenten- en vakmedialijsten die aansloten bij het onderwerp van het persbericht én de doelgroepen. Daarnaast startten we een perslobby op (een goed PR-offensief kan niet zonder)! Dit is het onderhouden van intensief persoonlijk contact met verschillende media om de kans op exposure te vergroten. Per medium keken we met wie we het beste contact konden hebben, op welke manier(en) – bellen, mailen, redactiebezoek, press gift sturen etc. – en wat de beste insteek was.

Bij een PR-offensief blijven we altijd alert op kansen en springen we in op actualiteiten. Zo hebben we uiteraard veel kabaal gemaakt toen de Firefly, deze collectie werd begin 2024 gelanceerd, een award won.

Beelden

Meer cases

Lifestyle PR

28 augustus 2024

PERSEVENT

8 juli 2024

CONTENT

9 april 2024

Onze klanten