De huidige corona situatie waar we in zitten vraagt soms om flexibiliteit. Het is lastig om vooruit te plannen en daardoor moet je snel kunnen schakelen. Dit was ook het geval voor onze klant Villeroy & Boch. Voor de introductie van een nieuw label like. by Villeroy & Boch en de opening van een Pop-Up Store in Amsterdam, bedachten we een kleinschalig event. Vanwege de oplopende corona besmettingen besloten we last minute om het event af te blazen en bedachten we een alternatief.

Nieuw label Villeroy & Boch
Villeroy & Boch is bij het grote publiek vooral bekend van de klassieke serviescollecties. Om een nieuwe doelgroep aan te trekken, heeft Villeroy & Boch een nieuw label geïntroduceerd: like. by Villeroy & Boch. Het label richt zich op een wat jongere doelgroep en is meer een lifestyle brand. Naast de verschillende serviescollecties, heeft het label ook meeneembakjes, vazen en koffiemokken voor onderweg. Om het label in Nederland te introduceren opende Villeroy & Boch een Pop-Up Store in Amsterdam (Koningsplein 11).


Persinloop
Om dit nieuwe label en de Pop-Up Store onder de aandacht te brengen, bedachten we een aantal leuke ideeën voor een kleinschalig event. Over alles was nagedacht; van het concept, de styling tot de catering. Het werd een persinloop waar de genodigden de winkel binnen konden lopen. Ze konden inspiratie op doen en kregen hun eigen To Go box. Deze porseleinen duurzame box konden ze vullen met gezonde happen voor thuis.

Doelgroep
Aansluitend bij het merk en de doelgroep, nodigden we interessante culinaire en lifestyle journalisten, influencers en bloggers uit. Denk aan een journalist van LINDA. meiden, Vriendin en influencers zoals Thuisbijdoor en Ohmyfoodness. Met een persoonlijke uitnodiging enthousiasmeerden we de genodigden om langs te komen in de Pop-Up Store.

Alternatief bedenken
Het event stond in de steigers, maar met de aanloop naar een nieuwe persconferentie, besloten we toch het event te annuleren. Enorm jammer, maar wel de verstandigste keuze. We moesten snel schakelen voor een alternatief. We besloten om de nieuwe To Go box op te sturen naar de genodigden. Samen met een persoonlijke kaart en het persbericht stuurden we deze gift op. We ontvingen veel leuke reacties na het versturen. Er werden Instagram stories geplaatst, er kwamen aanvragen voor winacties en het werd geplaatst in diverse magazines. Ondanks dat het event niet is doorgegaan zoals we hadden gehoopt, hebben we het label toch op een persoonlijke manier onder de aandacht gebracht bij de doelgroep.

De foto’s zijn van Ohmyfoodness en Billy van der Gaag.