Om zoveel mogelijk deelnemers te mogen verwelkomen voor het event hebben we gekozen voor een persoonlijk uitnodigingstraject. Redacties krimpen en hierdoor is er vaak minder tijd, belangrijk dus om hier extra aandacht aan te besteden. Geselecteerde media ontving allereerst een Save the Date. Na een paar weken volgde een ‘invite’ via de post met daarbij het nieuwste magazine van Jaga. Daarna werd iedereen persoonlijk gebeld om per persoon te kunnen inspringen op redenen om vooral deel te nemen. Door deze intensieve aanpak nam een goed gezelschap deel aan het persevent. TALK ABOUT was uiteraard ook aanwezig bij het event om te ondersteunen en de media te woord te staan.
Denken in concepten
De dag werd geopend door Sales Directeur Bert Kriekels. Hij vertelde over de nieuwste ontwikkelingen van Jaga, zoals het denken in concepten, de verschuiving van verwarmen naar koelen en van centraal naar decentraal. Het denken in concepten is een belangrijke ontwikkeling als het gaat om het verduurzamen van een woning. Het verduurzamen van woningen zou veel toegankelijker moeten zijn voor consumenten. Bert: “Als je een auto koopt, koop je ook een volledig concept. Je hoeft geen keuzes te maken per onderdeel van de auto; stoel, bekleding, gordels, etc. Het is één geheel. Klimaatbeheersing zou in de toekomst ook zo moeten gaan. Als consument koop je één totaalconcept om te kunnen koelen, ventileren en verwarmen in je woning. ” Jaga is aangesloten bij een aantal initiatieven, zoals Happy Balance, Urgenda, the FCTR E, HomeQgo en Klimaatmissie Nederland om samen met andere partijen duurzaam wonen toegankelijker te maken.
Rondleiding fabriek
Na de lunch ging de dag verder met een rondleiding door de fabriek. Met eigen ogen zagen de aanwezigen hoe de producten gemaakt worden. Bijzonder is dat sommige machines die hier gebruikt worden, ontworpen zijn door Jaga-medewerkers. Er wordt gebruik gemaakt van een productieproces dat nergens anders gebruikt wordt en daarom zijn de machines op maat gemaakt. Bij het gehele productieproces wordt daarnaast rekening gehouden met het milieu en wordt er cradle-to-cradle geproduceerd, zo ook bij de verpakkingen. Om te voorkomen dat er te veel papier en karton wordt verspild, is er een machine ontwikkeld die precies weet welk product verpakt moet worden en de juiste afmeting daarvoor maakt.
Visie van Jaga
De rondleiding eindigde in het Experience Lab. In het lab staan twee identieke testhuizen, zodat elke denkbare oplossing van het binnenklimaat gemeten, getest en ervaren kan worden in een laboratoriumsituatie. CEO en visionair Jan Kriekels sloot de dag af. Aan de hand van de vijf kernwaarden vertelde hij over de visie van Jaga; Respect Nature, Awake the Artist, Dream a Future, Create Emotion en Building Bridges.
Afsluiting
Alle aanwezigen gingen naar huis met een goed gevulde goodiebag, met daarin o.a. de perskit met de laatste persberichten en beelden. Na het event hebben wij een verslag geschreven en dit persoonlijk nagestuurd naar de mediarelaties die niet aanwezig konden zijn, maar wel de informatie wilden ontvangen. Naar aanleiding van het persevent zijn er veel artikelen geplaatst en zijn er veel positieve reacties gekomen.