Moederdag komt er dit weekend weer aan. Ook wij denken aan alle topmoeders in Nederland, die we dit weekend extra in de watten leggen! De weken voorafgaand aan Moederdag wordt er in de media maar al te graag aandacht besteed aan deze speciale dag. Bladen en blogs staan bomvol cadeautips- en ideeën. Voor ons een mooie PR-kans om de producten van onze klanten extra onder de aandacht te brengen.

Wij zijn continu alert op PR-kansen, het gaat er namelijk om dat een verhaal of product in de juiste vorm en op het juiste moment de doelgroep bereikt. Op basis van free publicity proberen wij aandacht van de media te trekken en meer exposure voor collecties of producten van onze klanten te creëren. Moederdag is hiervoor een perfect ‘PR-haakje’.

Onze aanpak

Ruim twee maanden geleden hebben wij een persflits verzonden naar onze mediarelaties, om de producten van onze klanten op tijd op het vizier van de media te krijgen. Hiervoor hebben we contact opgenomen met onze klanten en tien producten geselecteerd om uiteindelijk tien top cadeautips op een rijtje te zetten. Naast het ontwikkelen van pakkende teksten, hebben wij ook veel aandacht besteed aan de vormgeving. Hiervoor hebben wij een mooie look & feel gecreëerd, aansluitend bij al onze merken. Ons uitgangspunt was om de media te inspireren en op ideeën te brengen. Wat ons betreft is dit goed gelukt!