Skip to content

Cases

Uniek kijkje achter de schermen bij JAGA

Opdrachtgever

Al ruim 50 jaar levert Jaga binnenklimaatconcepten over de hele wereld. Daarbij zet het bedrijf vol in op innovatieve duurzame ontwikkelingen als het gaat om koelen, verwarmen en ventileren van gebouwen en woningen. Jaga-medewerkers zijn echte Climate Designers; zij voelen de urgentie om producten te ontwikkelen die niet alleen het binnenklimaat, maar óók het buitenklimaat ten goede komen.

Resultaat

De doelstelling van Jaga was om de nieuwe visie en positionering onder de aandacht te brengen bij de media. Er zijn naar aanleiding van het persevent zeven inhoudelijke artikelen geplaatst over de visie en het verhaal van Jaga. Deze artikelen zijn zowel online als in print verschenen, zoals op installatietotaal.nl, in Installateurszaken, Bouwtotaal, Installatie & Sanitair en op duurzaamgebouwd.nl. Ook ruim na het event zijn er diverse aanvragen binnen gekomen, met als resultaat nog eens een aantal artikelen. Het event was bovendien erg goed om onze mediarelaties weer in levende lijven te zien en spreken en in kaart te kunnen brengen wat de behoeftes zijn.

Jaga ontwikkelt al ruim 50 jaar innovatieve producten, technologieën en systemen voor verwarming, koeling en ventilatie. Het doel is om een gezond binnenklimaat te creëren, zonder schade toe te brengen aan het buitenklimaat. Sinds 2018 heeft het merk een vernieuwde positionering en huisstijl. De visie is nog beter vormgegeven en dat moet gedeeld worden. Wij organiseerden daarom samen met Jaga een exclusief persevent voor een aantal Nederlandse vakjournalisten om het unieke verhaal te vertellen én te kunnen laten zien.

Doelstellingen

De communicatiedoelstelling van Jaga voor 2019 en 2020 is om de nieuwe positionering en visie onder de aandacht te brengen bij de media. Door het organiseren van een persevent in de fabriek van Jaga (Diepenbeek, België) kunnen de journalisten met eigen ogen zien hoe de producten geproduceerd worden en kan het verhaal verteld worden. Daarnaast is het heel goed om op de hoogte te zijn van de behoeftes van de doelgroep (de pers) en de contacten weer eens aan te halen. Persoonlijk contact is een belangrijke waarde van TALK ABOUT.

Aanpak

Het organiseren van een persevent lijkt eenvoudig, maar behoeft wel goede voorbereiding. Redacties krimpen en er is vaak weinig tijd om deel te nemen aan dit soort events. Het event vindt bovendien plaats in België, waardoor de journalisten een stuk moeten reizen. Daarom is ervoor gekozen om een zeer selecte groep vakjournalisten uit te nodigen, waarvoor het verhaal en de producten van Jaga relevant zijn. De mediarelaties ontvingen een Save the Date en daarna een persoonlijke uitnodiging via de post met het nieuwste magazine van Jaga. Iedereen werd na gebeld om de relevantie duidelijk te kunnen maken. Door deze intensieve aanpak nam een passend gezelschap deel aan het persevent dat intrinsieke interesse had. TALK ABOUT was uiteraard ook aanwezig om te ondersteunen en de media te woord te staan. Een belangrijk onderdeel van PR is lobbyen en het opbouwen van een relatie met de media. Een persevent is een goede manier om hieraan te werken.

Om deelname zo aantrekkelijk mogelijk te maken, was er een interessant programma opgesteld. De deelnemers kregen een uniek kijkje achter de schermen in de fabriek, sales directeur Bert Kriekels sprak over de nieuwste ontwikkelingen in de branche en CEO Jan Kriekels vertelde met passie over de visie van Jaga. Tijdens het hele programma was er voldoende ruimte voor interactie. Uiteraard was er ook gezorgd voor een Belgische lunch en een hapje en een drankje.

Alle aanwezigen gingen naar huis met een nuttige goodiebag, met daarin o.a. de perskit met de laatste persberichten en unieke beelden uit de fabriek en van de nieuwste producten. Na het event hebben wij een reportage geschreven over wat er besproken is. Deze hebben wij persoonlijk opgestuurd naar de aanwezigen en naar enkele journalisten die niet aanwezig konden zijn, maar wel de informatie wilden ontvangen.

Beelden

Meer cases

CONTENT

9 april 2024

LIFESTYLE PR

5 maart 2024

CONTENT

31 augustus 2023

MEDIA-OFFENSIEF

12 juli 2023

Onze klanten