PR & communicatie | Kabaal rondom nieuwe producten

In het laatste kwartaal van 2019 hebben we veel kabaal gemaakt voor de nieuwste producten uit de High Protein Range van Alpro. Het doel was om via de PR-doelgroep (health en sport fans) de nieuwe producten onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. 

Goodiebox
Om de producten zelf te kunnen ervaren hebben we de ‘Lekker bezig zo’ goodiebox ontwikkeld. Naast de nieuwe Go On Vanille en High Protein Sojadrink zaten er in de box ook een aantal bestaande producten met veel plantaardige eiwitten én het ‘Start met plant power’ boekje. TALK ABOUT heeft dit speciaal ontwikkeld om de ontvanger met recepten te inspireren, maar vooral om het verhaal over de kracht van plantaardige eiwitten te kunnen vertellen. Geselecteerde media (influencers, online/offline  media(platforms)) ontvingen een kaart. Op deze kaart triggerden we hen een plantaardige goodiebox vol plantaardige eiwitten aan te vragen. Eiwitten zijn belangrijk voor je gezondheid, zeker als je regelmatig sport, dus de goodiebox moest voor deze doelgroep wel heel interessant zijn. Meer dan 30 van onze mediarelaties waren uiteindelijk geïnteresseerd in de box. Zij ontvingen via een gekoeld transport de goodiebox thuis. 

Persbericht
Om er zeker van te zijn dat het verhaal van de kracht van plantaardige eiwitten onder een breed publiek verspreid wordt, stuurden wij onze on- en  offline health en sport mediarelaties nog een persbericht.

Het resultaat?
In heel veel instagram stories werd de goodiebox onder de aandacht gebracht. Ook diverse magazines hebben berichten geplaatst naar aanleiding van de box en/of het persbericht. En daarnaast zijn wij helemaal fan van de Go On Vanille! Prima om minder zuivel te eten en voor deze plantaardige variant te gaan. Nu nog vaker gaan sporten ;-).


@daaltjeswereld                           @gewoonhanne.nl                          @demid.daily                                    @xellissxx

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp