PR & communicatie | Begeleiden van een fusie

Eén verhaal en één naam

2020; een nieuw jaar betekent altijd een frisse start. Voor Van Loon Assurantiën en FDC is de start meer dan fris. Twee bedrijven  in de financiële dienstverlening kondigden in juli 2019 al een overname aan. Vanaf 1 januari 2020 voeren de twee kantoren in twee steden (Dordrecht en Breda) éénzelfde naam: Van Loon.

Bij een fusie komt veel  kijken. Het betekent niet alleen een nieuwe naam, maar ook een nieuwe organisatie. We hebben Van Loon begeleid in het gehele traject. De eerste stap was het ontwikkelen van één verhaal. Waar staat Van Loon voor, wat zijn belangrijke waarden en wat maakt het bedrijf bijzonder? Alle medewerker zijn onder andere door een inhoudelijk en inspirerend personeelsweekend nauw betrokken bij dit project. We hebben gekeken naar de geschiedenis en de culturen en dit alles mee laten wegen in de keuzes die we de afgelopen maanden hebben gemaakt. Van Loon is een nieuw bedrijf en daar hoort een nieuwe identiteit en uitstraling bij. Er is onder andere een nieuwe huisstijl ontwikkeld en er is een nieuwe website gelanceerd. We hebben diverse communicatiemiddelen ontwikkeld om belangrijkste stakeholders op de hoogte te brengen van deze verandering. Ook de komende maanden zal TALK ABOUT Van Loon begeleiden met interne en externe communicatieactiviteiten. Benieuwd naar de nieuwe website? Bekijk hem hier: http://van-loon.nl/

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp