PR & communicatie | Challenge accepted

Eenendertig dagen achterelkaar, elke dag een post of story op Instagram plaatsen. In een ‘nutshell’ de challenge die onze klant Amazona aanging met #MarchMeetTheMakerNL in de maand maart. De challenge creëert een podium voor creatieve bedrijven met een eigen webshop om te delen wat ze maken en doen. Ze kunnen bijvoorbeeld nieuwe contacten leggen, hun eigen verhaal vertellen en het aantal volgers en likes verhogen. Een goede manier om de zichtbaarheid van de enige 100% ecologische krijtverf van Nederland te vergroten!

TALK ABOUT is al een aantal jaar het PR-bureau van dit Nederlandse verfmerk dat zich goed staande weet te houden tussen de grote merken. Op basis van free publicity (persberichten, winacties etc.) proberen wij de aandacht van de media te trekken. Daarnaast ontwikkelen we samen met Amazona content voor hun Instagramaccount. Leuk dat we ook aan de slag mochten voor de content van #MarchMeetTheMakerNL challenge.

Met de oprichtster en eigenaresse Christel van Bragt hebben we aan de hand van de onderwerpenkalender van de organisator de contentkalender ontwikkeld. Uitgangspunt was dat het Amazona-verhaal op de meest ‘eigen’ manier werd verteld. Behalve het ontwikkelen van de tekst voor de posts, hebben we per post een beeld geselecteerd dat het verhaal eigenlijk al vatte. Naast het gebruik van de belangrijkste hashtags voor deze challenge – #MarchMeetTheMaker en #MarchMeetTheMakerNL – hebben we ook interessante hashtags geselecteerd voor Amazona. Zodat we zeker zijn dat mensen met een ‘bewuste’, duurzame levensstijl en interieurliefhebbers het merk kunnen vinden én volgen.

Results
De challenge was voor onze klant hét moment om gedurende een aaneengesloten, langere periode meer van zichzelf te laten zien op Instagram om zo op vizier te komen en blijven van haar ‘fans’. En dat is sowieso gelukt! Elke dag is er een post of story geplaatst zodat de volgers van Amazona steeds iets meer te weten kwamen over het merk. Zo kregen ze bijvoorbeeld korte anekdotes over hoe het bedrijf is opgestart, hoe de verf gemaakt wordt, informatie over Christel en over de werkplek. Erg interessant en leuk om te weten. En dat bleek ook uit de statistieken. De posts hadden gemiddeld een hoger bereik dan normaal.

Om er zeker van te zijn ook op het vizier van dat deel van de doelgroep te komen dat Amazona nog niet volgde, heeft het merk ook twee paid posts tijdens de challenge ingezet. Op deze manier zijn er nog meer mensen bereikt. Een van de paid post heeft maar liefst 42.757 mensen bereikt waarvan 99% het merk niet volgden.

Wat ons en Amazona betreft, is de challenge meer dan geslaagd!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp