Skip to content

Cases

We are blooming

Opdrachtgever

Het hospitality concept blooming bestaat uit  drie toplocaties:

  • blooming hotel, een hotel en vergaderlocatie midden in het duingebied;
  • het Hof by blooming, een landgoed met restaurant voor conferenties, bijeenkomsten en huwelijken;

blooming zorgt voor een inspirerend verblijf, waar je als gast echt gezien wordt, je even helemaal ‘offline’ voelt en je tot in de puntjes in de watten wordt gelegd.

Resultaat

Door crossmediale aanpak is de zichtbaarheid voor blooming in de Nederlandse media in 2024 enorm vergroot. Door in totaal 91 berichten werd een AVE (advertising value equivalence) van 238k behaald en een bereik van 14 miljoen. Concreet betekent dit dat er in veel verschillende soorten media aandacht was voor de unieke eigenschappen van blooming hotel en Het Hof by blooming. Dus in print en online media, zowel in vak- en consumentenmedia. Dus van lifestylemagazine, reisblog tot lokale, regionale media en zelfs een landelijk dagblad.

Door de contentcreatie voor de verschillende socialmediakanalen van blooming zijn er op Instagram en Facebook in 2024 elke week minimaal 2 posts verschenen en stond er maandelijks een bericht op de bedrijfspagina van LinkedIn.

De influencercampagne zorgde voor veel exposure bij verschillende influencers op TikTok en Instagram.

 2024 was voor hotel blooming in Bergen hét moment om de verschillende verhalen die de organisatie rijk is te vertellen aan haar doelgroepen. Aanleiding? Het vernieuwde concept van blooming hotel en Het Hof by blooming. Aan TALK ABOUT de vraag om deze verhalen wereldkundig te maken door het inzetten van PR. Een prachtige opdracht omdat we voor veel organisaties in de leisure branche werken en dus onze ervaring en breed medianetwerk van travel editors en influencers kunnen inzetten. 

De eerste stap van onze PR-activiteiten bestond uit het organiseren van een kick-off meeting. Hierin legden we ‘onze oren te luisteren ‘ om precies te weten te komen wat er in de organisatie en het werkveld speelt en wat het nieuwe concept in hield. Daarnaast maakten we kennis met belangrijke stakeholders en vertelden wij natuurlijk over de kracht van PR en de kansen.

A blooming strategy
In de volgende stap hebben we de input uit de kick-off meeting samen met aanvullend deskresearch verwerkt in een PR-document. Hierin staat o.a. een beschrijving van de doelgroepen, doelstellingen en aanpak. Het resultaat? Een blooming PR strategy die in combinatie met de PR-jaarkalender die we hebben opgesteld een perfect vertrekpunt vormde voor de uitvoer voor onze PR-activiteiten.

Crossmediaal
Uiteraard startten we met het beschrijven van het blooming verhaal. Wat maakt blooming een uniek hotel? Om dit verhaal vervolgens goed te kunnen vertellen kozen we voor een crossmediale aanpak. Hierin worden verschillende middelen ingezet die elkaar versterken. De focus lag hierbij enerzijds op het creëren van contentkalenders voor hun eigen Instagram-, Facebook- en LinkedInaccount, het inzetten van influencermarketing en anderzijds op het bouwen aan duurzame relaties met de media. Dit laatste deden we door het inzetten van een perslobby die bestond uit verschillende activiteiten zoals:

  • Ontwikkelen en versturen van persberichten met verschillende verhalen voor verschillende doelgroepen zoals de reisbranche, natuurliefhebber, ouders met jonge kinderen, influencers.
  • Content creëren voor bijvoorbeeld blogs, editorials of betaalde artikelen in (vak)bladen.
  • Samenstellen en bijwerken van B2B en B2C medialijsten.
  • Perslobby; newsjacking/bijpraten thema’s (nieuwe collega, de vakantie van), contact onderhouden met perscontacten.

Beelden

Meer cases

DESTINATION PR

22 januari 2025

LIFESTYLE PR

20 januari 2025

Destination PR

31 december 2024

Lifestyle PR

28 augustus 2024

Onze klanten