Vegan verf

Amazona had een Instagram account en plaatste heel regelmatig relevante posts. Mooie beelden waar regelmatig op gereageerd werd. Maar het aantal volgers bleef hangen rond 500. Dat was te weinig. Dus vroeg Amazona of wij iets konden bedenken om hier verandering in te brengen.

Doelstellingen

•De relevantie van het Instagram account van Amazona vergroten
• Het aantal volgers verhogen
• Een eenmalige samenwerking met een influencer.

Aanpak

Er zijn verschillende manieren om het bereik van je Instagram account te vergroten. Denk aan het gebruik van de juiste #hashtags, het plaatsen van mooie beelden en het actief reageren op comments. Maar een andere manier is het inzetten van een social influencer; iemand met een relevante groep volgers op social media, die een product voor jou wil promoten.
Er was niet veel budget, dus gingen we op zoek naar de kansen die er zijn voor Amazona. We zochten in eerste instantie een influencer die past bij de visie van Amazona. Dit is het enige krijtverfmerk dat volledig vegan is. Het heeft geen zin om iemand te vragen die alleen voor geld iets schrijft. Deze persoon is niet geloofwaardig en zal nooit de juiste snaar raken en de volgers voelen dit direct. We zochten dus allereerst iemand die ook een vegan-lifestyle heeft of die hier intrinsiek mee bezig is. Dit is uiteindelijk Nina Pierson geworden. Nina heeft een gezonde en bewuste leefstijl en kon zich dan ook volledig vinden in het product. Ze heeft zo’n 35.000 organische volgers op Instagram, groot bereik en het is een hechte community. Er wordt veel gereageerd op haar posts. Nina was dus echt een relevant iemand voor Amazone krijtverf.
Natuurlijk is het heel slim om te zoeken naar iemand waar je een actueel haakje kunt vinden naar het product of merk wat je wilt laten promoten. Dat haakje was er bij Nina Pierson: we wisten dat Nina zwanger was en dat ze dus misschien nog wel haar babykamer moest verven. Dat werd ons haakje. Want hoe fijn is het om je kinderkamer te schilderen met 100% biologische, en dus gezonde verf, die niet stinkt. En ja hoor: Nina was heel enthousiast en heeft haar babykamer geverfd met Amazona Krijtverf. Ze mocht uiteraard zelf de kleur uitzoeken en ging aan de slag.
Regelmatig hadden we persoonlijk contact met Nina en uiteindelijk heeft ze diverse posts geplaatst.

Opdrachtgever

Amazona Krijtverf is een 100% volledig biologisch afbreekbare krijtverf. De verf is ambachtelijk vervaardigd uit uitsluitende hoogwaardige, minerale bestanddelen en natuurlijke pigmenten. Dit maakt de krijtverf 100% natuurlijk en daarmee uniek in Nederland. Ook is de verf ‘vegan’ en kan hierdoor een steeds groter wordende bewuste groep mensen voorzien met mooie krijtverf.

Resultaat

– 2  Instagramposts door Nina Pierson
– 3 stories op Instagram.
– De foto’s kregen samen 2500 likes 
– 11.600 views bij stories 
– Aantal volgers Amazona is gestegen van 588 naar 900+
– Kortom: doelstelling behaald!

Bekijk onze projecten

Pasta Challenge

PR | Social Influencers

Inspiratie magazine

Communicatie | Marketing