Skip to content

Cases

La petite Boule schittert op Instagram

Opdrachtgever

Villeroy & Boch Dining & Lifestyle is al jarenlang een van onze gewaardeerde klanten. Dit familiebedrijf, met het hoofdkantoor in het Duitse Mettlach, staat bekend om zijn hoogwaardige producten. Een van de nieuwste uitblinkers is de La petite Boule, een unieke ‘borrel bowl’ die perfect aansluit bij de Nederlandse borrelcultuur. Of het nu gaat om een tapasavond, gezellig drankjes drinken of een bijzonder aperitiefmoment: de La petite Boule zorgt voor een prachtige presentatie van hapjes. Daarnaast is het design slim en stijlvol – de onderdelen kunnen eenvoudig worden samengevoegd tot een modern object dat prachtig in elk interieur past.

Resultaat

De influencercampagne leverde mooie resultaten op. De campagne genereerde meer dan 121.000 weergaven, 888 likes en 134 enthousiaste reacties. De stijlvolle content benadrukte het design en de veelzijdigheid van La petite Boule via een post, reel en meerdere stories.

Dit jaar lanceerde Villeroy & Boch La petite Boule, het kleine zusje van de iconische La Boule-servies. Deze vijfdelige set, bestaande uit vier kleine schaaltjes en een bord combineert functionaliteit en design en is dé must-have voor iedere borrelliefhebber. Om La petite Boule in de schijnwerpers te zetten en meer zichtbaarheid te creëren onder de lifestyle- en interieurgerichte doelgroep, bedachten wij voor Villeroy & Boch een influencercampagne via Instagram. Waarom Instagram? Omdat het hét platform is voor alles wat visueel aantrekkelijk is, met food en lifestyle als twee van de meest populaire categorieën. La petite Boule combineert deze perfect: van een sfeervol borrelmoment met heerlijke hapjes tot een designobject dat past in elk interieur. Het is een product dat gegarandeerd de aandacht trekt. Het platform biedt niet alleen de mogelijkheid om een breed publiek te bereiken, maar ook om direct met volgers in contact te komen. Het is een moderne vorm van PR, waarbij tegenwoordig authentieke content centraal staat.

Voor deze campagne selecteerden we zorgvuldig twee influencers. We gingen een samenwerking aan met @deborrelvriendinnen en @myhomeofzodiac, samen hebben zij meer dan 450.000 volgers. Beide profielen richten zich op lifestyle en interieur, een perfecte match met de doelgroep van Villeroy & Boch. Met een bescheiden budget lag de focus op kwaliteit boven kwantiteit: authentieke personen die een sterk verhaal en persoonlijke touch aan de campagne konden toevoegen. Waarbij de één zich volledig richt op gezellige borrels, is de ander meer gefocust op interieur waar dit designobject niet in kan ontbreken. Door hen de vrijheid te geven om hun eigen authentieke content te creëren, ontdekten ze zelf hoe veelzijdig en fijn La petite Boule in gebruik is. Deze aanpak zorgt ervoor dat de content geloofwaardig is – wat uiteindelijk resulteert in een échte connectie met het merk.

Het succes van de campagne ligt niet alleen in de selectie van de juiste influencers, maar ook in de begeleiding van de samenwerking:

  • We stelden een heldere briefing op, waarbij er ruimte werd gelaten voor de persoonlijke stijl van de influencers.
  • We zorgden voor een strakke planning.
  • Tijdens de campagne hielden we nauw contact met de influencers, zodat we snel konden schakelen en eventuele vragen direct konden beantwoorden.
  • Gedurende de campagne volgden we de prestaties nauwkeurig, zodat we direct inzicht hadden in het bereik en de interacties.

Deze campagne laat zien hoe krachtig en veelzijdig influencermarketing kan zijn. Het biedt snelle resultaten bij de specifieke doelgroep. Daarnaast is het bereik en de interactie met de doelgroep goed meetbaar. Deze aanpak stelt merken in staat om op een authentieke manier deel uit te maken van de levensstijl van hun doelgroep.

Beelden

Meer cases

DESTINATION PR

22 januari 2025

LIFESTYLE PR

20 januari 2025

DESTINATION PR

17 januari 2025

Destination PR

31 december 2024

Onze klanten