Knit by Curver

Knit is de nieuwe innovatieve collectie van Curver, wereldleider op het gebied van kunststofproducten. Met deze nieuwe collectie toont het bedrijf haar innovatieve karakter en dat krijgt ook in de communicatie- en PR-uitingen veel aandacht. De collectie bestaat uit diverse in- en outdoor producten zoals opbergmanden, klein meubelen, shopping bags en huisdierproducten. Met de nieuwe collectie presenteert Curver voor het eerst binnen én buiten producten (voorheen alleen binnen). Curver stond tot op heden vooral bekend als merk voor kunststof opbergproducten en praktische huishoudelijke producten.

Doelstellingen

Introduceren van een nieuw merk Knit van Curver bij het grote publiek in NL en BE.

Aanpak

De grote introductie van de nieuwe producten aan de lifestylemedia vond plaats tijdens het jaarlijkse TALK ABOUT. We verzorgden een mooie presentatie in het pand waar het persevent plaats vond en we ontwikkelden een zeer nuttige presskit met daarin alle informatie voor de pers en hoge resolutiebeelden. Alle bezoekers van het event krijgen bovendien een mooie goodiebag en die ‘bag’, was een tas uit de Knit-collectie. Direct een goede kennismaking dus voor de pers.  In het persbericht legden we de nadruk op het feit dat deze collectie ‘net even anders is’ dan wat we van Curver kennen.

Na het persevent bezochten we enkele relevante redacties in België omdat de introductie ook in hier moest plaats vinden. Daarnaast rolden we het persbericht breed uit naar de rest van de Nederlandse en Belgische media en startte we onze perslobby. Enkele maanden later maakten we persmailings met het thema interieur en tuin, waarin producten uit de Knit collectie werden opgenomen. Tot slot hebben we een vervolgpersbericht opgesteld over enkele nieuwe producten uit de collectie en stuurden we dit ook weer breed uit naar onze lifestyle-relaties .

Opdrachtgever

Curver is een internationaal bedrijf met meer dan 65 jaar ervaring in gespecialiseerde productie en verkoop van duurzame consumptiegoederen huis en tuin. Design en innovatie zijn altijd de kernwaarden van Curver geweest. Curver is marktleider en voortdurend zichzelf aan het vernieuwen op het gebied van materialen, technologieën en producten. Curver is onderdeel van de Keter groep

Resultaat
  • Aandacht in de regionale dagbladen (landelijke dekking).
  • Aandacht in o.a. Libelle, ELLE Decoration, Vriendin, Arts & Auto, Home & Garden.
  • Online een bericht op lindanieuws.nl, lxry.nl 
  • Productplaatsing op consumentenbeurs Tuinidee.
  • Item Koffietijd.
  • En ook aandacht in Belgische media zoal Jet Magazine, Laatste Nieuws, Nest.

Bekijk onze projecten

Knit by Curver

PR | Productintroductie

Merkintroductie

PR | Productintroductie