Skip to content

Cases

Jaap Reesema kiest voor Harol

Opdrachtgever

Zonweringexpert Harol is de expert op het gebied van zonwering, screens en buitenlevenproducten in Europa. In Diest (België) maakt Harol alle producten op maat: slimme, duurzame oplossingen met een mooi design én van hoge kwaliteit. Met het bedrijfsmotto ‘We believe in Natural Cooling’ zet Harol zich actief in voor een groenere toekomst en duurzame oplossingen.

Resultaat

De campagne is bij een breed publiek en op verschillende kanalen onder de aandacht gebracht. Het was een groot succes en leverde voor Harol veel exposure op:

  • Aandacht in diverse lifestyle media door middel van advertorials en redactionele exposure, zowel print o.a. vtwonen, StijlvolWonen, Eigen Huis & Interieur, Luxury Gardens, Villa d’Arte, Tuinseizoen, Libelle Tuin&Zo als online o.a. residence.nl, fabulousmama.nl en artofliving.nl.
  • Aandacht op social media door diverse posts en (gesponsorde) stories op @harolworldwide, @jaapreesema en op accounts van diverse dealers van Harol.
  • Veel nieuwe content: diverse artikelen voor B2B media, 15 blogs voor op de website van Harol en voor dealers van Harol en een referentiecase van Jaap op de website van Harol.
  • Uitgebreide communicatiekit voor dealers van Harol: beeldmateriaal, POS-materiaal, kant-en-klare social media posts, blogs en advertenties.
  • Veel nieuw beeldmateriaal: meer dan 100 nieuwe beelden van het Brera lamellendak en Harol screens, vijf korte social media video’s en een nieuwe Harol brand video.
  • Bovendien regelden wij een binnenkijker, of eigenlijk buitenkijker, bij Jaap en Kim voor in de september editie van StijlvolWonen waarin het lamellendak van Harol ook uitgebreid naar voren is gekomen.

Om de naamsbekendheid van Harol in Nederland een boost te geven, hebben we in 2022 een PR-campagne opgestart met in de hoofdrol niemand minder dan singer & songwriter Jaap Reesema. In ruil voor de plaatsing van een Harol terrasoverkapping mocht Harol met Jaap een interview, foto- en videoshoot houden. Dat leverde voor Harol veel mooie content op. Door middel van een grootschalige campagne zorgden wij ervoor dat de content werd verspreid. Niet alleen via Harol en de media, maar ook via de Harol-dealers die van ons een uitgebreide communicatiekit met alle content ontvingen. Wij ontwikkelden de gehele campagne van A tot Z: van het idee, de eerste gesprekken met Jaap in 2022, het begeleiden van de foto- en videoshoot met Jaap tot aan het ontwikkelen van alle content.

Samenwerking Jaap
Voor Harol was Jaap de perfecte samenwerkingspartner; hij was zowel in België als Nederland een bekend gezicht én stond aan het begin van zijn échte doorbraak in de muziekindustrie. We kennen Jaap o.a. van zijn nummer ‘Nu Wij Niet Meer Praten’ samen met Pommelien Thijs waarmee hij in 2021 een #1 hit scoorde in zowel Nederland als België. Sindsdien nam zijn populariteit alleen maar toe en was hij o.a. te zien in diverse tv-shows, had hij in Nederland en België een eigen theatertour en een succesvolle podcast.

Voor de campagne van Harol benaderden wij Jaap voor het eerst in 2022. Wij waren er toen van op de hoogte dat Jaap een nieuwe woning had gekocht die hij eerst flink ging verbouwen. Voor ons het perfecte moment om in gesprek te gaan met Jaap om zijn wensen voor zijn tuin en terras te bespreken. Jaap was net zo enthousiast over Harol als wij, waardoor we een samenwerking op basis van een barterdeal hebben kunnen regelen. In ruil voor de plaatsing van een Harol terrasoverkapping met screens mochten we een interview en foto- en videoshoot houden met Jaap en zijn gezin. Het beeldmateriaal mag Harol drie jaar lang voor PR- en marketingdoeleinden inzetten. Om alle afspraken voor alle partijen helder te hebben, stelden wij hiervoor een samenwerkingscontract op.

Coördineren beeldmateriaal
De eerste stap van de campagne was het ontwikkelen van het beeldmateriaal. Wij selecteerden hiervoor de foto- en videograaf, stelden een briefing op, coördineerden de shoot op locatie, selecteerden de beelden en video’s en adviseerden Harol over het gebruik van het beeldmateriaal. We hielden twee shoots: één shoot bij de plaatsing van het Harol lamellendak bij Jaap en één shoot met het eindresultaat. Op die manier konden we het volledige verhaal, van installatie tot eindresultaat, vertellen en hadden we ook meerdere momenten in het jaar om te communiceren.

Content creatie
Op basis van het ontwikkelde beeldmateriaal en de gesprekken met Jaap ontwikkelden we voor Harol veel nieuwe content: diverse nieuwsbrieven voor Harol-dealers, 15 blogs, een referentiecase, diverse social media posts, meerdere artikelen voor B2B media, 15 advertorials (concept, vormgeving en tekst) en 5 online artikelen voor diverse lifestyle media in Nederland en België. De videograaf was tijdens de eindshoot ook aanwezig en heeft op basis daarvan een nieuwe brandvideo voor Harol ontwikkeld en vijf korte video’s voor op social media.

Communicatiekit dealers
Voor Harol zijn hun dealers heel erg belangrijk. Om hen ook te betrekken bij deze campagne hebben we een speciale communicatiekit ontwikkeld. In de communicatiekit informeerden wij de dealers over de samenwerking met Jaap, deelden wij diverse content en richtlijnen voor het gebruik van het materiaal. De kant-en-klare mediakit bestond uit:

  • Een aantal hoge resolutiebeelden die dealers mochten gebruiken voor op hun eigen kanalen, brochures en POS-materiaal;
  • 8 blogs over de terrasoverkapping en/of screens van Harol bij Jaap om online te plaatsen;
  • 5 social media posts over de terrasoverkapping en/of de screens van Harol bij Jaap voor op Instagram en Facebook;
  • POS-materiaal, waaronder diverse advertenties met white space waardoor de dealers eenvoudig hun eigen logo konden toevoegen en de advertenties zelf konden inzetten.

Door middel van de Harol nieuwsbrief hebben we dealers over de communicatiekit geïnformeerd en gedurende de campagneperiode, van maart tot september 2024, regelmatig de communicatiekit opnieuw onder de aandacht gebracht.

Social media
Wij adviseerden Harol om ook shared media, zoals hun Instagram en Facebook kanalen, in te zetten voor het verspreiden van de content met Jaap. We ontwikkelden een social media plan en diverse stories en feedposts en adviseerden over gesponsorde berichten. Ook Jaap deelde op zijn account diverse keren de nieuwe terrasoverkapping en screens van Harol en gaf daar zelf zijn eigen invulling aan. Zo bereikten we een brede doelgroep.

Mediacampagne
Tot slot stelden we voor Harol een mediaplan op gericht op B2C lifestyle media, print en online. In de periode van maart tot september 2024 zijn er 15 advertorials en 5 online artikelen met het beeldmateriaal en verhaal van Jaap verschenen. Deze samenwerkingen met de media leverde Harol ook nog eens extra redactionele exposure op zoals in residence.nl, TuinSeizoen, Landidee en een online artikel op fabulousmama.nl.

Beelden

Meer cases

PR | Influencermarketing

20 maart 2025

DESTINATION PR

22 januari 2025

LIFESTYLE PR

20 januari 2025

DESTINATION PR

17 januari 2025

Onze klanten