GoodfoodloveCASE: Social influencers - Pastachallenge Villeroy & Boch
Als merk is het goed om online zichtbaar te zijn en belangrijke social influencers als fan te hebben. Om Villeroy & Boch op Instagram onder de aandacht te brengen bij iedereen die gek is op koken, bedachten we de Pasta Passion Bloggerschallenge. Diverse bloggers met Instagramacccount werden uitgenodigd om de strijd met elkaar aan te gaan. Zij ontvingen twee spaghettiborden uit de nieuwe collectie Pasta Passion en werden gevraagd hun favoriete spaghettigerecht te bereiden, het resultaat te presenteren op de borden en hun beste foodpics te delen via Instagram. Een jury koos het lekkerste en best looking gerecht.



Doelstellingen
- Vergroten naamsbekendheid Villeroy & Boch op Instagram.
- Introductie nieuwe servies Pasta Passion, een noviteit uit 2016.

Aanpak
- Ontwikkelen concept.
- Uitnodigingstraject (selectie social influencers op Instagram, ontwikkelen en verzenden uitnodiging, follow up).
- Projectcoƶrdinatie en planning inclusief contact social influencers, samenstellen jury (i.o.m. Villeroy & Boch), contact jury.
- Aanjagen challenge op Instagram.
- Traffic/handling winnaar.

Resultaten
Diverse social influencers hebben zich ingeschreven voor de contest. Waardoor er veel (re)posts zijn geplaatst op Instagram met de door ons aangegeven #pastapassion #inspiredbyvb #villeroyboch.

Een overzicht van een aantal posts van deelnemers:

De winnaar van de wedstrijd Goodfoodlovekel                       Benineskitchen                                                                    Kookmeisje
 
vb 08 goodfoodlove             vb 09 benineskitchen           vb 04 kookmeisje    

 

 Beaufood                                                                            Francescakookt                                                             Daphne Foodinista

 VB 03 beaufood                       VB 02 francesca                    vb 07 daphne foodinista