PRess event DEFCASE: Persevenement
Aan het begin van het jaar introduceren veel lifestylemerken hun noviteiten op (inter)nationale vakbeurzen. TALK ABOUT zorgt ervoor dat de media in deze periode kennis maakt met de producten. Naast het ontwikkelen van onder meer press kits voor de perskamers van de beurzen hebben we in 2016 een persevenement georganiseerd. In Amsterdam - daar waar de meeste lifestylejournalisten, -stylisten en -bloggers te vinden zijn - opende TALK ABOUT twee dagen de deuren van het eerste Pop-up PR-bureau in Nederland! We presenteerden op één locatie de nieuwe producten van meer dan 20 lifestylemerken én hielden diverse Trend Talks.




Doelstellingen
- Introductie noviteiten 2016 van de lifestylemerken die TALK ABOUT vertegenwoordigt aan alle relevante Nederlandse media.
- Vergroten naamsbekenheid lifestylemerken.
- Verhaal achter de merken over het voetlicht krijgen.
- Persoonlijke relatie met de media onderhouden en versterken.

Aanpak
- Ontwikkelen concept (PRoosten, PRoeven, PRoducten & PResentaties bij 1e Pop-up PR-bureau van NL).
- Uitnodigingstraject (ontwikkelen en verzenden uitnodigingen, follow up, registratie aanmeldingen).
- Projectcoördinatie en planning inclusief selectie van, en contact onderhouden met locatie, cateraar, contact diverse merken t.b.v. levering producten.
- Organisatie Trend Talks verse sappen & smoothies, kleur & interieur, tea & cheese pairing.
- Ontwikkelen press kit.
- Ontwikkelen goodiebag.
- Op- en afbouw persevenement inclusief styling locatie.
- Uitvoer; ontvangst mediarelaties, rondleiding.
- Follow up inclusief verzenden press kit naar media die niet kon komen.

Resultaten
- TALK ABOUT heeft meer dan 80 mediarelaties ontvangen.
- Heel veel media hebben naar aanleiding van het persevement exposure gegeven aan de noviteiten die werden getoond. Van magazines, dagbladen tot posts op Instagram en blogs. Zoals:

Een verslag van het event op The Stylebox.nl.
Een review van de Checkmate van Gacoli op Gadgetgear.nl.
Tuintrends 2016 met Gacoli in de digitale nieuwsbrief en op de website van LXRY.
Zeven keer in een handomdraai een lentetuin met Gacoli op 4mamamagazine.
Een trendblog over rose in de keuken op Foodinista met de producten van Wesco.
Tips voor het voorjaar in huis op LXRY met House in Style, Curver, Amazona.
 
Een post op IG van ELLE Decoration         Bredemeijer en Gacoli in de Nouveau        Villeroy & Boch in LINDA. magazine
ELLE Amazona                                NOuveau def                          linda       


Solis en Bredemeijer in Jan Magazine       Curver, Gacoli, Amazona, b-bag in Woonspecial De Telegraaf           Villeroy & Boch op social media en website Foodies
  
Jan magazine persevent                           Woonspecial De Telegraaf                            VB foodies

 

 Amazona in de LINDA. wonen                         Plaid House in Style in branding campagne Rosefield

 Amazona LINDA Wonen                                         rf 4