Amazona IGCASE: Instagram Amazona
Eind 2015 is TALK ABOUT begonnen met ontwikkelen van een PR-strategie voor Amazona en de uitvoer hiervan. Al snel bleek dat de aanwezigheid van het enige 100% ecologische krijtverfmerk van Nederland op Instagram een must was. Via dit platform kan een groot deel van de doelgroep bereikt worden (interieurliefhebbers, bloggers en stylisten). 





Doelstelling
- Amazona bij zoveel mogelijk volgers, zowel consumenten als influencers (media, bloggerswereld), profileren als kennis- en inspiratiebron op het gebied van
  duurzaam wonen, ecologisch verfgebruik en interieurstyling.

Aanpak
- Ontwikkelen praktisch uitgangspuntendocument Instagram waar o.a. afspraken over beheer, gebruik #'s en look & feels van de post werden vastgelegd.
- Beheren van het Instagramaccount i.s.m. Amazona: plaatsen van posts, volgen van nieuwe influencers, interactie met volgers.

Resultaten
- Binnen een aantal weken ruim 250 volgers. Dit aantal groeit dagelijks.
- Wekelijks interactie met volgers.
- Elke post kan rekenen op veel likes.
- Instagramaccount in look & feels van het merk.

Nieuwsgierig naar hoe het Instagramaccount amazona_krijtverf eruit ziet? Klik hier.