DMCASE: Nieuwsbrief GROEN-Direkt
Het hele jaar door kunnen de (inter)nationale klanten van GROEN-Direkt tuinplanten inkopen. De organisatie werkt vanuit een unieke formule. Door de combinatie van monsterbeurzen en een webshop biedt zij een zeer divers en breed assortiment tuinplanten onder één dak. Om relaties te informeren over wat de organisatie nu precies doet en wat de laatste ontwikkelingen zijn, is de nieuwsbrief in het leven geroepen.




Doelstellingen
- Informeren over de diensten van en de laatste ontwikkelingen bij GROEN-Direkt.
  De nadruk ligt hierbij op de twee grootste beurzen van het jaar: Voorjaarsbeurs en de Najaarsbeurs.

Aanpak
- Ontwikkelen concept en redactieformule (eenmalig).
- Redactieoverleg.
- Opstellen redactieschema en planning.
- Projectoördinatie inclusief contact vertaalbureau en drukker.
- Tekstproductie: (telefonische) interviews houden, ontwikkelen teksten, correctie- en fiatteringrondes.
- Opmaak vier talenversies: Nederlands, Engels, Duits en Frans.

NB. De nieuwsbrief komt twee keer per jaar uit in print. Het blijkt dat de voorkeur van de doelgroep vooralsnog naar print uitgaat.

Resultaten
- Aantal bezoeken aan webshop is mede door de nieuwsbrief gegroeid.
- Aantal nieuwe klanten is mede door de nieuwsbrief gegroeid.
- Relaties zijn beter op de hoogte van de diensten van GROEN-Direkt. 
- Relaties zijn beter bekend met de laatste ontwikkelingen en nieuwe diensten/services van GROEN-Direkt.  

Klik hier voor de PDF van de Nederlandse uitgave van augustus 2016.