BG brochure 100 jaarCASE: 100 jaar Bredemeijer
In 2014 bestaat het merk Bredemeijer 100 jaar. Een jubileum dat uitgebreid gevierd wordt. Een theepot uit vroegere tijden wordt in herproductie genomen, er vinden consumentenacties plaats etc. Het jubileum is een aangrijpingspunt om op een positieve manier te communiceren over Bredemeijer en de visie achter het merk. Een 100-jarig jubileum geeft een merk de mogelijkheid om zich als autoriteit te positioneren. We benadrukken bij alle communicatie-activiteiten dus zoveel mogelijk de autoriteit van het merk en de kwaliteit en de USP’s van de producten.

 

Doelstellingen
- De naamsbekendheid van Bredemeijer bij retailers en theedrinkend Nederland verhogen.
- Bredemeijer als dé expert op het gebied van thee neerzetten.
- Aandacht voor het jubileum: al 100 jaar theepotten van Bredemeijer.
- Aandacht voor de nieuwe jubileumtheepot.

Aanpak
- Ontwikkelen verhaal over 100 jaar theeschenken en dit zowel intern als extern communiceren.
- Passend logo ontwikkelen en doorvoeren op huidige communicatiemiddelen.
- Benoemen Bredemeijerambassadeur: Vivian Reijs.
- Breed uitrollen persbericht over jubileumtheepot.
- Campagne ‘Kunstzinnige theepotten’ met bekende Nederlanders:

  1. Vijf bekende kunstenaars/Nederlanders (Karin Bloemen, Marlies Dekkers, Henk Schiffmacher, Ans Markus en Vivian Reijs), bewerkten hun favoriete theepot en vertelden het idee hier achter.
  2. Ontwikkelen boekje interviews met de BN-ers en de door hen gecreëerde theepot. Dit boekje is o.a. via retailers verspreid.
  3. Een persbericht zorgde voor verdere communicatie rondom deze BN-ers en hun bijzondere kunstzinnige theepotten.
  4. De actie werd gekoppeld aan het goede doel: Simavi. Mensen konden tegen vergoeding via sms of een website aangeven welke theepot ze wilden. Elk sms'je leverde geld op.
  5. Er is een website ontwikkeld, waarop de theepotten en de sms-nummers te zien waren (www.theartoftea.nl).
  6. De theepotten zijn voor ze verkocht werden op ‘tour’ gegaan naar diverse retailers zoals Bijenkorf Amsterdam. Deze retailers hebben hier op hun beurt weer volop over gecommuniceerd. 
  7. Via Facebook 100-jarig bestaan voortdurend onder de aandacht brengen.

Resultaten
- Aandacht in alle regionale kranten van Wegener en in Telegraaf IN-magazine. 
- Aandacht in relevante lifestyle- en damesbladen zoals: 100% NL, ELLE Deco, KoffieTCacao, Libelle, Viva, NL Bruist, ariadne at home.
- Aandacht in vakbladen als Gemengde Branche, Home & Living en Trend.
- Ruim 15 online artikelen.

 BG flyer 100 jaar 1 BG flyer 100 jaar 2